2010. október 6., szerda

37. VKF! - Hatodik beszámoló

VKF-re készülődve 2. (Fohász)

Óh, ha a Pilisben
pár ilyet találnék
a VKF-ben biztos
dobogóra állnék!:)

Trendo vigasztalására: ha nem is állt dobogóra - mert ugyebár a VKF! eleve úgy lett kitalálva (mellesleg nagyon helytállóan), hogy senkit nem állítunk dobogóra - de meglehetősen sokat szerepelt, ráadásul mindig legelöl ebben a VKF!-ben. Azok megnyugtatására, akik esetleg már nagyon unják ezt a hosszasan elhúzódó VKF!-összegzést: ha ezt sikerül szerencsésen beblogolni, már csak egy marad hátra a staféta átadásával együtt. S most akkor folytassuk ott, ahol abbahagytuk.

Blogger Kulinária szintén egy végtelenül egyszerűen elkészíthető nagyszerű étellel hozakodott elő, ő ugyanis tejszínes rózsaborsos vargányaszószt készített. A rizzsel önálló ételként, hús mellé mártásként szolgáló finomság titka a fenséges alapanyagokban rejlik - írja Dóra, a blog szerzője. Kiegészítésképpen hozzátenném, hogy a rózsaborsban is, ugyanis hasonlót magam is szoktam készíteni, de rózsaborssal még soha nem próbáltam. Szerintem, eljött ennek is az ideje.




Aztán ugyancsak Dóra, a Blogger Kulináriáról küldött még egy linket, amit sajnos nem tudtam megnyitni. Lehet, hogy én bénáztam el valamit, de ha nem megy, akkor nem megy. Ezért Dóra, kérlek szépen küldd el még egyszer a második linket, hogy tudjam azt is besorolni ide.

Gyalogbéka, a kísérleti cukormentes konyhájából is benevezett a VKF! 37. fordulójára mindazonáltal, hogy allergiás a gombára. Előfordul ilyen is. Ő viszont igen leleményesen Zs. ügynökkel "etette meg főztjét". Kár, hogy arról nem szól a fáma: Zs. ügynöknek ízlett-e a gombás finomság. Gyalogbéka ugyanis egy különleges spenóttal és sajttal töltött gombát készített, amit rendeltetésszerűen előételnek javasol. Portobello gombáknak nevezte a finomságot, amit majd egyszer kipróbálok.





Kriszti kétféle húsból hozott össze gombával egy ínyencséget, ami szerinte "sem nem magyaróvári, sem nem feltétlenül sertésborda". Mindenképp az ihletet a finomsághoz ez adta, kár hogy fotó nem készült róla, hogy láthatnánk azt is milyen lett, de az hozzávalók- és a receptleírás olvasásától is összefutott a nyál a szájamban.

Jó kajánál sajnos szomorú események szóltak közbe a VKF!-be, egy kedves családtagot kísértek nemrégiben utolsó útjára. Isten nyugtassa az elhunytat, vigasztalást a családnak! Emiatt - noha konyhájában heti vendég a gomba - nem készített újabb gombás fogást, hanem a korábban bejegyzett gombás ételeit gyűjtötte csokorba és küldte el mindannyiunk örömére. 56 gombás finomság vár tehát benneteket Jó kajánál és ugye mondanom sem kell, hogy bármelyik tuti nyerő, mert Jó kajánál, minden kaja jó kaja.

Chef Viki, szokásához híven, megint különleges étellel hozakodott elő, isteni szegfűgombás pitét készített. Ehhez mindössze maréknyi szegfűgombát használt, mert szerinte - de szerintem is - a szegfűgomba annyira különleges aromájú, hogy kevés kell belőle, mégis meghatározó ízt kölcsönöz a belőle készült ételnek. Nézzétek csak, milyen kívánatosak ezek a szeletek! Hát, nem tudom, hogy ez a két szeletecske elég lett volna-e nekem kóstolóként... Mindenképp ez a recept is bekerül a többi könyvjelzős közé, hogy majd egyszer elkészíthessem.

Ugyancsak Chef Viki készítette el nekünk a szegfűgombás tojást kiflikarikákon, ami megint egy olyan étel, amiből nem lehet eleget enni. Ugyanakkor ebben a bejegyzésében arról is beszámol, hogy a piacukon árubőség van/volt gombából, ám aminek méginkább örülök, hogy náluk is van gombás bácsi, aki nagy kosárból kínálja az ízletes gombát megvételre. Különös kincs egy-egy ilyen gombás bácsi... A szegfűgombás finomságot pedig roppant egyszerű elkészíteni, Chef Viki részletesen megoszt minden tudnivalót róla.




Ági, aki nem csak főz, hanem ír is, ráadásul történeteit fűszerként kínálja ételei mellé, azóta került közelebbi kapcsolatba a gombákkal, mióta felfedezte, hogy a sampinyon konzerveken túl is van élet. Azóta kedvencévé vált a vargánya, kucsmagomba és rókagomba, de továbbra sem barát a szarvasgombával. Ági drága, hidd el, én sem. Pedig nálunk megterem és néha hozzá is jutok, de még mindig nem sikerült rájönnöm: mit esznek rajta. Szerencsére, van elég más gomba, amiből isteni ételek készíthetők, mint például ez a vargányás raguleves, ami igencsak kedvemre valónak tűnik. Igen, könyvjelzőzöm, majd egyszer megfőzöm, mert ugyan én is szoktam főzni vargányás ragulevest, de az nem ilyen. Nekem pedig épp ilyen kell!

Ugyanabban a bejegyzésben "ugyanaz az Ági" báránymájat készített tárkonyos, szőlős rókagombával. Ez pedig megint egy olyan étel, ami igencsak birizgálja a fantáziámat, ráadásul olyan kívánatos a képen is, hogy mindjárt a monitorba harapok! Na, de inkább könyvjelzőzöm, mert erre a szuperjó LCD monitorra még sokáig szükségem lesz, illetve minél tovább jó állapotban akarom őrizni, mert ez számomra attól is kedves, hogy fiamtól és a menyemtől kaptam ajándékba. Hát igen, ezt is megértem, hogy a fiam és a menyem csak úgy lazán egy monitort ajándékoz, mert nem akarják, hogy tovább romoljon a látásom és egyre erősebb szemüveget kelljen viselnem. Isten tartsa meg mindkettőt szeretetben, megértésben együtt!

Sajtkukac számomra fölöttébb érdekes kombinációval hozakodott elő, ugyanis paradicsomos, babos tölcsérgombát főzött. Na, most lehet, hogy sokaknak ez egy teljesen természetes kombináció, nekem azonban nem, mert az életben eszembe nem jutott volna, hogy a babot és a gombát egy ételben összehozzam. Mindkettő külön-külön paradicsommal menő nálam is, na de együtt! Semmi gond, ami késik az nem múlik, ugye mondanom sem kell, Kedves Sajtkukac nálam ez is könyvjelzős kategória. A képen látható finomság azonban Sajtkukacéknál sem készült ám el, csak úgy, mert miután Férj és a gyerekek zacskónyi tölcsérgombával tértek haza, némi "fészbukos" véleménykutatás következett, aztán a sok vélemény közül az Andrea nevű barátnő receptje lett a nyerő. Köszönet Andreának is érte.

Notburga, aki hozzám hasonlóan szereti a gombát és el is készíti sokféle változatban, most egy mustárszószos töltött gombát készített, aminek érdekessége a töltelékben használt fűszerekben és a szószban van. Hogyan és miként is? Meg kell nézni Notburgánál! Nos, az ő családjában is az előkelő kedvencek közé tartozik a gomba, rendszerint boltban szokta vásárolni Notburga, de néha az is előfordul, hogy gombaismerő barátai meglepik egy-egy kosár ízletes gombával. Most is ez történt és lett belőle ez a gyönyörűség.

Szemirámisz, aki - saját bevallása szerint - mostanig minden VKF! kiírásról valami okból kimaradt, a gombás VKF!-re három recepttel is jelentkezett. S higgyétek el, erre szerfölött büszke vagyok. Már nem egyébért, de ez is azt igazolja: jó volt az ötlet és érdemes a gombás ételekkel is foglalkozni. Na, de vegyük szépen sorjában. Nos, Szemirámisz elsőként összehozott egy igencsak kedvemre való tárkonyos gombaragut. Csak zárójelben jegyzem meg, ilyet én is szoktam készíteni, amitől mégis különleges számomra ez a tárkonyos gombaragu, hogy Szemirámisz rizst, krokettet, vagy éppenséggel gomba-felfújtat ajánl melléje. Mindjárt jön a gomba-felfújt is.

Mint már említettem, Szemirámisz a tárkonyos gombaragu mellé, gomba-felfújtat készített, ami csodaszépre sikerült, a mellékelt fotó is ezt igazolja. A receptet amúgy Oliva oldalán találta és az eredeti recepttől eltérően ő nem friss vargányából, hanem champignon gombából, azaz csiperkéből készítette. Istenien néz ki, és meggyőződésem, hogy nagyon finom is volt.



S mivel Szemirász úgy gondolta - gyanítom -, hogy nagy lemaradásai vannak a VKF!-részvétel terén, összedobott egy gombás rétest is. Igaz ugyan, hogy ezt az ínyencséget ebből az alkalomból készítette először, de - mint mondja - nem utoljára, hiszen óriási sikere volt az ételnek. Ugyanakkor arról is meggyőződött, hogy kiváló második fogás válik belőle egy kiadós leves után. Szerintem, mindenképp ki kell próbálni! És nem csak azért, mert Szemirámisz javasolja, hanem azért is, mert nagyon vonzó a fotón is ez a finomság.

Jelentem, még csak egy bejegyzésnyi feldolgozatlan anyag maradt hátra, tehát lesz még egy hetedik bejegyzés is, amely egyben staféta átadás is lesz. Holnapig lehet nyugodtan találgatni, tippelgetni, ki lesz a soros VKF!-háziasszony. Viszlát holnap!

8 megjegyzés:

trendo írta...

Őszintén remélem, hogy "túltengésem" ebben a VKF-ben nem ment senkinek az agyára :) Ha mégis, akkor kérem, tulajdonítsa annak, hogy valamiféle hallucinogén gomba fogyasztása okán írtam ennyi rímes szösszenetet.
Nem tudom, mennyi recept van még hátra, de kegyetlenül megdolgoztattuk Alízt Erdélyből, nem gondoljátok? :) Ő viszont jól kitolt az utódjával, mert sikerült magasra feltornásznia a lécet. Ehhez maga az ötlet, aztán persze a páratlan jó "gombaév" is hozzájárult, de Alíz hozzátétje is példaértékű.
Nem irígylem a következő háziasszonyt, az tutkó sirály! :))))

Alíz, Erdélyből írta...

Trendo: szerintem én apróztam el a beszámolót. Nem hiszem, hogy több reci gyűlt volna be, mint más fordulókba. De igazából még a 12-15 receptes adagokat is kicsit soknak találom, ha arról van szó, hogy az átlag olvasó figyelme, hamarabb elfárad a monitort "bambulva", mint ha ugyanannyi szöveget nyomtatásban olvasna. S ne izgulj, a következő háziasszony állja majd a sarat, ui. nemcsak roppant ügyes, hanem hozzám képest megvan az az előnye is, hogy "pimaszul" fiatal. :))))

duende írta...

Köszönöm a szuper összefoglalót, a játékban résztvevőknek a sok jobbnál-jobb receptet! Élvezet csemegézni, és még bőven tart a gombaszezon, szóval én sok recipét el is mentettem magamnak.
Trendonak köszönet a humoráért és a szellemi táplálékért. :)

4gyerek írta...

Tehát akkor tuti háziASSZONY-ról van szó. A pasik "fellélegezhetnek".
:p

Ági, aki főz írta...

Az biztos, hogy rengeteg a recept. Engem az nyűgöz le, hogy mennyi sokféle gomba van, amit nem is ismerek!

És megnyugodtam, hogy megmenekült az a drága monitor!

Alíz, Erdélyből írta...

Duende: köszönöm az elismerő szavakat. Annak meg méginkább örülök, hogy találtál néhány fogadra való receptet is.

4gyerek: igen, háziasszonyról van szó. :)

Ági: valóban csodálatos és gazdag a gombák világa és itt még nem is szerepelt olyan sok. Annak a monitornak egyébként az eszmei értéke áll igen magas árfolyamon nálam, pénzben kifejtve tűrhető. :)

Mágnes Dóra írta...

Drága Alíz! Én rontottam el a linket, mert nem aktiváltam a posztot. Pedig hetekkel előtte már elkészítettem a vargányás tésztát és beidőzítettem a publikálást. Aztán valahogy elbabráltam, de most már működik:
(jobb később, mint soha)
http://mindenkaja.blog.hu/2010/08/20/varganyas_teszta_aszalt_paradicsommal_vkf_37

Mágnes Dóra írta...

Drága Alíz! Én rontottam el a linket, mert már hetekkel előtte elkészítettem a vargányás tésztás posztot, de valahogy elbabráltam az időzített publikálást.
Most már működik (jobb később mint soha) http://mindenkaja.blog.hu/2010/08/20/varganyas_teszta_aszalt_paradicsommal_vkf_37

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails