2010. április 24., szombat

Finom kókuszos szelet

Röviden: létrehoztam egy új gmailos - a tollforgato50-et - címet, mert a régi kezdett feltelni és félő volt, hogy nem tudok további bejegyzéseket eszközölni. Nos, a "tollforgato50" is én vagyok, de valószínűleg erről a címről fogok többet blogolni ide, hogy a régit tudjam továbbra is használni levelezésre. Most pedig sorban néhány régebb sütött süteményemet blogolom be, hogy két kedves kolléganőm - Gyopi és Imola - tudjon választani közülük. Jövő hét végén ugyanis sütni fogok, mert Imola lánya elsőáldozó lesz, majd két hét múlva a Gyopié is és megígértem nekik, hogy néhány tálca tésztát/sütit sütök.
Ez a finom kókuszos szelet az egyik kedvenc süteményem, roppant egyszerű elkészíteni és nagyon finom. Sajnos, olyan régen sütöttem, hogy nem készültek fázisfotók, de remélem, így is el tudtok igazodni. Legfennebb majd ha újra megsütöm, készítek fázisfotókat is és majd újra beblogolom.

Hozzávalók a tésztához: 40 dkg liszt, 15 dkg margarin, 10 dkg cukor, 1 tojás, 1 tasak sütőpor, 3 evőkanál tej, 2 kanál kakaó, csipetnyi só; a töltelékhez: 4 tojás fehérje, 20 dkg cukor, 5 kanál víz, 2 tasak vaníliacukor, 20 dkg kókuszreszelék, illetve néhány kanál finom savanykás íz; a mázhoz: 4 tojássárga, 16 dkg porcukor; tortadíszíték.

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk - ruganyos, könnyen gyúrható tésztát kell nyernünk. Ezután két egyforma lapot nyújtunk belőle. Az egyiket egy kizsírozott, kilisztezett tepsibe tesszük, megkenjük finom ízzel majd ráhalmozzuk a kókuszos tölteléket. Ezt úgy készítjük, hogy a tojásfehérjékhez hozzáadjuk a vizet és cukrot, majd kemény habbá verjük, amibe lazán belekavarjuk a kókuszreszeléket. Nos, amint szépen elegyengettük a kókuszos tölteléket a tészta tetején, befödjük a másik kakaós lappal, villával megszurkáljuk a tetejét, majd előmelegített sütőbe tolva készre sütjük. Amíg sül, a tojássárgákat a porcukorral habosra kavarjuk, majd azon melegében a készre sült tésztára kenjük. Végül megszórjuk tortadíszítékkel. Miután kihűlt, a tepsiben vágjuk fel.
Jó fakanálforgatást!

5 megjegyzés:

sedith írta...

Nagyon jól néz ki, mindenképpen elkészítem egyszer. :)
Puszi:)

Ottis írta...

Nagyon jól néz ki szerintem is!!

Juci írta...

Finom lehet! Én is kipróbálom!

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith, Ottis, Juci: Próbáljátok ki, nem bánjátok meg! :)

Jutka írta...

Kedves Alíz, nézz be hozzám, meglepetés vár rád!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails