2009. szeptember 10., csütörtök

Mandulaműtét után lányom jól lakott Ottis és Timus finomságaiból


Igen, jól látjátok: összepárosítottam Ottis szőlős csirkéjét Timus fűszeres-mézes párolt almájával. :) Az előkelő társítást pedig azért eszközöltem, mert ma (szeptember 10-én) hoztam haza a lányomat a kórházból és valami olyan ebéddel akartam meglepni, ami különleges, étvágygerjesztő, eltér attól, amit megszokott, gyorsan készül és ellenállhatatlan olyan ember számára is, aki alig tud enni. Szegénykém a mandulaműtétje után, alig evett, mert még a folyadékot is nehezen tudta lenyelni, szilárd ételből csak a pépesek, vagy könnyen pépesíthetőek jöhettek számításba. Nos, ezért esett a választásom erre a két finomságra, hiszen a csirkemellet lehet omlós puhára párolni, az alma pedig pépesítés nélkül elolvad az ember szájában.
Persze főztem egyebet is, első fogásnak egy könnyű tök levest grízgaluskával és a szőlős csirkemellet fűszeres párolt almával megtoldottam még egy krumplipürével, mert azt kifejezetten kívánta a lányom. Mondanom sem kell, nagyon nyerő volt az ebédem, a lányom igen jó étvággyal ette és mint mondotta, hétfő óta összesen nem evett annyit mint ma ebédre. Ezért külön köszönet nektek Ottis és Timus. Azonban az eredeti recepteken változtattam egy keveset, egyrészt, mert a húst egészen puhára, omlósra kellett párolni, másrészt, mert a lányom még nem eheti a csípős fűszereket. S akkor most lássuk, hogyan készült a szőlős csirkemell, illetve a fűszeres-mézes párolt alma az én konyhámban.
A csirkemellel kezdtem, amit miután megmostam és megtakarítottam a hártyáitól kiterítve felszeleteltem, hat szelet lett egy kb. 60 dekás csirkemellből. Utána csak sóztam egy picit, majd hűtőbe tettem a felhasználásig. Egy serpenyőben egy kis olajat hevítettem és miután megszórtam egy kis majoránnával és rozmaringgal (bors helyett), mindkét oldalát szép aranyszínűre sütöttem. Ezután többször is kevés vizet töltve alája, fedő alatt addig pároltam, míg a csirkemell egy kis nyomásra könnyedén izomrostokra hullt.
Lesütöttem zsírjára, majd hozzáadtam a félbe vágott, kimagozott szőlőszemeket, majd miután ez is megpuhult kb. egy decinyi tejföllel besűrítettem a mártást. Nagyon finom lett így is, a lányomnak ízlett és azt mondta, "ugye még ilyet készítesz, anya, akkor is, amikor már nem fáj a torkom és jól tudok nyelni". Természetesen, megígértem, de úgy vélem bors helyett továbbra is a rozmaringos változat mellett maradok, mert kitűnően harmonizál a szőlővel és még én sem hiányoltam a borsot belőle, noha én még a tejbegrízt is megborsoznám, annyira szeretem ezt a csípős fűszert.
A fűszeres-mézes párolt alma nálam inkább mézes volt, mint fűszeres, mert a gyömbért enyhe csípőssége végett startból kihagytam, csupán csipetnyi őrölt fahéjat tettem bele - annyit csak, hogy az alma ízét kissé "megbolondítsa" - egyébként mindent ugyanúgy csináltam, mint Timus. Ebben a változatban mindkét ételt minden lábadozó, gyengén evő betegnek ajánlom. Nyerő!

Kedveseim, köszönöm a nyerő ötleteiteket és várom a továbbiakat!

8 megjegyzés:

timus írta...

Szia Alíz! Nagyon örülök, hogy segíthettem "megétetni" a lányod, így a távolból is gyors gyógyulást kívánok neki, és persze a macseknak is, remélem ő is túl van a nehezén már! :)
Most jut eszembe, hogy amikor anyu gyomorrontásból lábadozott, én is natúr párolt almát és csirkemellet csináltam neki, tehát betegnek kifejezetten ajánlható ez a változat.

Edó írta...

Izgalmasnak hangzik!Miert nem lattam hamarabb...Igaz nalunk csak nekem megy a hus+gyumolcs variacio:( de en imadnam ezt biztos.
De husnapra lehet ilyet?Mert gyumolcs meg miegymas is van mellette...

Alíz, Erdélyből írta...

Timus: köszönöm a lányom gyógyulására vonatkozó jókívánságot. A macsek pedig már egészen jól van, most épp a tévével "kommunikál", próbálja "levadászni" a benne mozgó embereket. A párolt almád pedig egyszerűen mennyei, azt hiszem ezután gyakori lesz az asztalunkon. :)

Edó: lehet húsnapra enni nyugodtan a szőlős csirkemellet a mézes-fűszeres párolt almával, mert sem az alma, sem a szőlő nem híres a keményítő, vagy szénhidrát tartalmáról. Ha viszont krumplipürét is eszel hozzá, úgy már hizlal, mert a krumplinak magas a keményítőtartalma. A lányom viszont ehette krumplival is, mert neki jó lenne most egy kicsit híznia. Rövidesen fogok majd blogolni a szétválasztós étrendről, ami nem azonos azzal a baromsággal, ami a 90 napos diéta néven elhíresült fogyókúra.

Ottis írta...

Szia Alíz, örülök, hogy bevált a szőlős csirkemell! És jó lett nagyon a párosításaaz almával. Azt hiszem ezt az almás receptet én is kipróbálom!

Edó írta...

Aliz,na de en azert nem ertettem meg soha a szetvalasztom etrendeket(amugy egyik dietanak sem vagyok hive,egyik sem egeszsges),mert olyan etel nincs,amiben csak egyfele tapanyag lenne..a 90 napos meg vegkepp baromsag,es nem is ajanlott senkinek,hacsak nem egy orvos irja fel speci.
En mindig azt mondom:mindent kell enni,de nem mindegy mit-mivel es mikor,illetve az elkeszites sem mindegy.Eshat ugye egeszseges taplakozas nem egyenlo dietaval,ez az amit meg sokan nem ertenek.
Apropo,szeretnel fogyni amugy?Mert lattam a masik blogodat is..Puszi!

Alíz, Erdélyből írta...

Edó: ez így igaz, ahogy mondod. :) A szétválasztós étrend nem azt jelenti, hogy nem eszünk, hanem azt, hogy nagyon szigorúan betartjuk a "mit, mivel" szabályt, de azt is, hogy "mikor". Egyébként nem csak szeretnék fogyni, fogytam is: egy év alatt 25 kilót. De erről, mint említettem, rövidesen blogolok. :)

Edó írta...

Alizkam,hat akkor Isten hozott a klubban!:)En is masfel ev alatt fogytam le 27-et:)Igaz nem dietaval,hanem csak sporttal.
Hat gratulalok,tudom mennyire jo erzes!

Alíz, Erdélyből írta...

Gratulálok Edó! Hát ez nagyszerű! Nekem a sport sajnos nem igazán jön össze, mert időm nincs konditerembe járni, azt pedig fölöttébb viccesnek találnám, hogy Gyszt.miklós poros utcáin kocogjak esténként, vagy reggelente. Nekem az egy év alatti 25 kiló NEM!!!! diétával jött össze, hanem étrend, életmód váltással. De mint korábban is említettem, erről bővebben akarok blogolni, csak most előbb készítsem el a lányomat bentlakásba menni, mellesleg Csíkszeredába. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails