2011. február 3., csütörtök

Pulykatorta Ottistól

Elárulom, hogy elég gyakran főzök a kolléganők blogjáról, mert ötletesek, bátrak és igen jókat főznek. Például ezt a pulykatortát már akkor elhatároztam, hogy elkészítem, amikor először láttam az Ottis blogján. Aztán elmaradt, végül szilveszterre hoztam össze és a lányomnak csomagoltam fel nagyrészét. Természetesen, egy kis kóstolót magamnak is hagytam és miután elfogyasztottam, eldöntöttem, ilyet még készítek. Ottis receptjétől csak annyiban tértem el, hogy fehérborsot használtam, de attól még leírom ide részletesen, mert a saját blogomon hamarabb eligazodom.

Hozzávalók: 70 dkg pulykamell, 3 evőkanál liszt, 3 tojás, 25 dkg sajt, só, fehérbors, 15 vékony és hosszú szelet bacon (kb. 25 dkg).

Elkészítése: A pulykamellet szeletekre vágjuk, enyhén kiklopfoljuk, majd sózzuk borsozzuk. Egy tűzálló edényt kibélelünk baconszeletekkel úgy, hogy az edény peremén kilógjon. Ezután a pulykamellszeleteket lisztbe, felvert tojásba és reszelt sajtba mártjuk, majd az edénybe sorakoztatjuk. Amikor az edény megtelt és a hús elfogyott, a baconszeleteket szépen ráhajtjuk a húsra, ha netán maradt bacon, azt még rárakjuk a tetejére, majd előmelegített sütőben lefödve sütjük. Kb. félóra múlva megnézzük, és ha a hús már megpuhult, levesszük a fedőt és szép ropogósra pirítjuk. Ha már hűlt keveset, tányérra borítjuk és szeleteljük. Melegen vegyes zöldségkörettel fogyasztjuk, hidegen salátával.

Az eMpszi táplákozási ajánlása szerint húsnapon fogyasztjuk.

Jó fakanálforgatást!

16 megjegyzés:

sedith írta...

Nyam-nyam, ilyesmikkel kísérteni a víznaposokat? Kész merénylet!:D:D:D

Gál Edith írta...

Ez nekem is nagyon tetszett és tetszik...:)
Nagyon guszta!!

Ottis írta...

Igen ez egy nagyon jól bevált recept, örülök, hogy ízlett neked is!

Ottis írta...

Sedith, te ma csak vizet iszol? Hát nagyon nehéz lehet...nem tudom én bírnám-e...

sedith írta...

Otti, egyáltalán nem nehéz. Két kávén és egy teán vagyok túl, anyósom meg éppen grízkoch-ot süt, és nem is kívánom.
Szerintem bírnád, ha felkészülnél rá. :)

Ottis írta...

Hát lehet Edith, ügyes vagy na, ha így bírod!

Kati írta...

Ez igen, nagyon szép és biztos finom is, már elképzeltem a megolvadt sajtot a húsok között...

Kati írta...

Ajándék vár nálam, nézz be kérlek!

Wise Lady írta...

Én is szoktam ilyet, de csirkemellből. Próbáld ki úgy is, hogy a sajt fele füstölt legyen, megbolondítja!

GasztroRéka írta...

Kedves Alíz, térj be hozzám egy ölelésre!

Andi/cuki írta...

Csirkemellből szoktam én is, de guszta így is nagyon!:-))

Viki írta...

Ilyet én is sűrűn készítek felváltva, csirke, vagy pulykamellből. S jajjjj amikor enyhén füstölt sajttal töltöm, hát az mennyei :)

Reka írta...

Nagyon jol nez ki, nagyon tetszik az otlet, azt hiszem en is elkeszitem jovo heten :-)))).

Borbély Anita írta...

Nagyon tetszik nekem ez az étel. :) Alíz, kaptál tőlem egy díjat, bár biztosan van már neked belőle.
Azt szeretném még kérdezni, hogy lehet e csatlakozni a Főzz az egészségért c. projekthez? Nem másért, de diétázom. Eddig 12 kiló mínusz, és még szeretnék minimum 15 kilót fogyni. :)

Edó írta...

Alíz,ölellek virtuálisan,nézz be hozzám!

ROSITA VARGAS írta...

UNA RECETA MUY ORIGINAL,CÍTRICA SE VE LINDA Y TENTADORA,ABRAZOS Y CARIÑOS.ME QUEDO EN TU BLOG A DEGUSTAR MÁS RECETAS BUENAS .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails