2009. október 9., péntek

Narancsos-mazsolás krumplisaláta

Ennek az igen finom krumplisalátának a receptjét Törökországból hoztam, amikor két évvel ezelőtt Antalyában jártam. Most nem térek ki annak részleteire - bár megérne egy csendes misérevalót -, hogyan egyezkedtem a török szakáccsal, aki kb. annyit tudott angolul, mint én. :))) Lényeg, hogy megértettük egymást, hazatérve többször is elkészítettem az eredeti változatot, amiben sült csirkemell darabkák is vannak és nagyon hízlal. Egy idő után egyszerűsítettem a recepten, kihagytam a csirkemellet és lett belőle egy ízletes saláta, ami már nem hízlal.

Hozzávalók: 1,5 kg krumpli, fél narancs, félmaréknyi mazsola, egy kisfej hagyma, 1,5-2 dl majonéz, 0,5 dl tejföl, só, porcukor, kiskanál mustár és fehérbors.

A krumplit héjában megfőzzük és még melegen meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk. A narancsot megpucoljuk, leszedjük a fehér hártyáját és kb. akkora darabkákra vagdaljuk, mint a krumplit, majd az egészet egy mély tálba rakjuk a mazsolával együtt. Kissé megsózzuk és lazán átforgatjuk az egészet, közben elkészítjük a majonézet - kitűnő alapreceptet találsz okosságokkal fűszerezve Wise Ladynél - hozzákavarjuk a tejfölet, belereszeljük a hagymát, egy kis porcukorral, mustárral és fehérborssal ízesítjük (érzéssel), majd összekavarjuk a a krumplis-narancsos-mazsolás "egyveleggel". Fogyasztás előtt jó egy-két órát a hűtőben pihentetni, hogy jól összeérjenek az ízek.

Általában rántott zöldségekkel vagy gombával, zöldség- és gombafasírtokkal, vagy csak úgy magára önálló fogásként szoktam fogyasztani zöldség- és tésztanapokon. Természetesen, ha valaki kifejezetten hízni akar fogyaszthatja sült- és ránott húsokkal, illetve rántott sajttal is. De elkészítheti az eredeti változatot is, amibe vagy előre megsütött csirkemellet aprít bele, vagy vékony csíkokra vágva, kissé megfűszerezve forró olajban pirítja meg a csirkét.

Jó fakanálforgatást!

15 megjegyzés:

Rita írta...

Hú ez egy különleges ínyencség :)
Ez az amitől a pasik beparáznak - az enyém legalábbis - mert mit keres a gyümölcs a zöldségben ?:)) Aztán megeszi...szó, dícséret, "cégérezé2 nélkül.... aztán tartja a tányért, hogy még kér egy kicsit :D

Vacsorára narancsos-mazsolás krumplisalátát készítek!

Chef Viki írta...

Ezt most így elképzeltem fejben, és roppant mód meggyőzött! Nagyon szeretem a gyümölcsöket párosítani minden más egyébbel, ami nem gyümölcs :-D

Biztos, hogy meg fog jelenni a tányérunkon, köszönöm!

Alíz, Erdélyből írta...

Rita és Chef Viki: Hajrá! Aztán majd számoljatok be, hogy ízlett-e a "pasiknak". :)))

lúdanyó írta...

Nagyon finom lehet! Szerintem az eredeti változat sem hízlaló annyira :) Egy bőr nélküli csirkemell nem zsíros, viszont komplett vacsora a saláta a hússal együtt.

Alíz, Erdélyből írta...

Lúdanyó: először is szeretettel köszöntelek nálam. :) Sajnos - saját és többek tapasztalata - a hús magas fehérje tartalma párosítva a krumpli magas keményítő tartalmával - ami ugyebár egy bonyolult szénhidrát-lánc - igenis hizlal. Olvasd el azt a régebbi bejegyzésemet, ami a 25 kilós fogyásomról szól, igaz nem részletezem benne, de az egy év alatt talán egyszer karácsonykor és egyszer húsvétkor ettem együtt a krumpli-hús párost. Ha nem ezt tettem volna, a 25 kiló plusz még rajtam lenne, és szedném a vérnyomáscsökkentőket.

Márta-Zsófi írta...

A tegnap találtam rá a nagyszerű blogodra, és elolvastam a fogyásod történetét.Ez nagyjából ugyanaz mint a 90 napos diéta, csak egy életre beválalltad s ezért nem fognak visszajönni a kilók, vagy csak egy két alapelv ugyanaz. Én nem vagyok túlsúlyos, van rajtam némi fölösleg,és sikerül is eladnom azokat de nem bírom megtartani, egy féléven belül minden visszamegy, és keresek egy könnyen betartható, nem számigálós, családbarát módszert, amivel nem kell minden nyáron lekínlódnom azt a 7-8 kilót, ami már torzít és elveszi a jókedvem.
A te receptjeid nagyon tetszenek. A neten nincs valahol tömören és egészében leírva ez a módszer?
Köszönöm előre is a segítséget, és kívánom, hogy ötössel kezdődjenek a kilóid!

Névtelen írta...

Kipróbálom! Krumpli helyett jóféle savanyúkáposztával is finom, sőt - ha van - a hordóskáposzta kevéske aprított, befőtt vagy nyers ananásszal, a fentiek szerint elkészítve.
Kedves Alíz, itt mondok Neked köszönetet azért, hogy Bányai Gyöngyi könyvére felhívtad a figyelmemet. Eddig a legjobb könyv ebben az életmód-testsúly témában, amit olvastam. Háttérolvasód: Zsuzsa

Alíz, Erdélyből írta...

Márti: a válasz megy privátban, de nem arról szól ez a módszer, hogy egy életre bevállaltam volna a 90 napost, mert arra teljesen képtelen lennék. Igaz, ugyan, hogy néhány elem hasonlít a 90 naposéhoz, de ez akkor is teljesen más.

Zsuzsa: csak most tudnám, hogy melyik Zsuzsáról van szó! :))) A savanyúkáposztás, ananászos "turbózás" egészen jól hangzik - elgondolkodom rajta. :) És igen, valóban a Bányai Gyöngyi könyve a legjobb, ami életmód-testsúly témában jelenleg a piacon van.

Budai Evódia írta...

Én is kérek választ privátban!:)

Alíz, Erdélyből írta...

Mutter: mi a kérdés? Egyébként mindenkinek szívesen válaszolok privátban is. :)))

Budai Evódia írta...

eltaláltad a kérdésem. köszönöm a választ és az időt rá. akkor böngészem az oldalakat. majd még jelentkezem:)

Alíz, Erdélyből írta...

Mutter: örülök, noha még nem vagyok gondolatolvasó és bármilyen kérdésed van, nyugodtan jelentkezhetsz privátban is. :)

lúdanyó írta...

Alíz, köszönöm :) Elolvasom figyelmesebben azt a bejegyzést.

Manka (Iszlai Margit) írta...

jujjjjj, en imadom a krumplit, minden formajaban, ilyenrol meg csak nem is hallotttam, hetvegen elkeszitem en is :)

Alíz, Erdélyből írta...

Manka: Hajrá! Aztán majd számolj be, hogy sikerült!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails