2010. szeptember 8., szerda

Fűszeres, mézes alma krumplipürével

Amint az előző bejegyzésemben említettem, a Timustól tanult fűszeres, mézes almát mi feltétnek is fogyasztjuk, például krumplipüré mellé. Igazából ez úgy kezdődött, hogy mivel nagyon szeretem a krumplipürét, amikor kezdtem szétválasztósan étkezni, eléggé kevés hús nélküli feltétet tudtam elképzelni melléje. Aztán eszembe jutott, hogy gyerekkoromban milyen jókat ettünk nagyanyámnál, amikor egyszerű krumplipürét főzött és hozzá almaszószt adott. Gondoltam Timus fűszeres, mézes almája még jobban találhat vele. Kipróbáltam és nagyon ízlett, de nem csak nekem, hanem a lányomnak is. Közben kicsit a mi ízlésünkhöz igazítottam.

Fűszeres, mézes alma

Hozzávalók: 2-3 alma, 1-2 evőkanál vaj, őrölt fahéj és szegfűszeg, kevés zsálya, 1 nagy evőkanálnyi méz.

Elkészítése: Az almát megmossuk, héjastól nagyobb cikkekre vágjuk, és kivágjuk a magházát. A vajat egy serpenyőben megolvasztjuk, hozzáadjuk az almaszeleteket, a mézet és a fűszereket, finoman összekavarjuk, hogy a fűszeres, mézes mártás minden oldalán érje az almát, majd lefedve még egy-két percig pároljuk. Akkor jó, ha az alma húsa már puha, de még nem esik szét. Krumplipürével tálaljuk, illetve különféle húsok mellé is kitűnő köret – természetesen ez utóbbi esetben kizárólag húsnapon.

Jó fakanálforgatást!

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyelek nagyokat, nagyon finom lehet

trendo írta...

Egy spanyol variáns (Manzanas en dulce): 1 dl vízből, kávéskanál vajból és 15 dkg mézből keveréket készítünk megkenjük tűzálló tálunkat, majd beleállítunk a magházak helyén megtöltött almákat.Töltelék: 10 dkg füge és 5 dkg hámozott mandula (apróra vágva). Közepesen forró sütőben bő félórát sütjük mézzel a mézes keverékkel gyakran locsolgatva.

Köretként sertéssülthöz 4-6 piros almát (hámozatlanul) kockára vágok, és felolvasztott vajon kb. 10 percig párolom fakanállal kevergetve, míg rózsaszínű és puha nem lesz. Amilyen egyszerű olyan jó,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails