2009. szeptember 3., csütörtök

A füstölt hal reciklálása

A történet ott kezdődött, hogy amikor Mihaela barátnőm nálam járt, együtt elmentünk abba a szupermarketbe, ami nemrég nyílt nálunk, de mivel nem vagyok jó véleménnyel róla, a nevét nem említem. Ott egyebek mellett Mihaela ajánlotta, hogy majd vegyek füstölt halat, mert nagyon finom. Gyorsan el is mondta, ő hogyan szokta fogyasztani, de azt is elmondta, hogy csak úgy magára kenyérrel és valamilyen zöldséggel is lehet fogyasztani. No vettem én füstölt makrélát... És persze, hogy a "hamar kóstoljuk meg csak úgy magára zöldséggel" változat volt a legkézenfekvőbb... Azonban az első falatnál kiderült, márpedig ezt így nem fogjuk szeretni: sem a lányom, sem én. Zárójelben jegyzem meg, hogy a mi vidékünkön a halfogyasztásnak sincs hagyománya, kultúrája, füstölt halat csak néhány ínyenc vásárol, na meg én ugyebár, mert "Mihaela mondta, hogy jó". :) Ott volt a hal, megenni nem tudtuk, eldobni sajnáltam, mert csomó pénzt adtam érte. Egyértelmű volt, valamiképp "reciklálni" kell, hogy valahogy elfogyjon. Megvallom őszintén néhány napig csak úgy "szemeztem" a hallal a hűtő polcán, aztán egyik nap megérkezett az ötlet is a feldolgozásához.
Vagyis arra gondoltam, hogy mi lenne, ha beépíteném abba a sárgarépasalátába, amit máskor is szoktam készíteni a hal mellé? Nosza, gyorsan megpucoltam két sárgarépát, lereszeltem, apróra kockáztam hozzá még egy kisfej hagymát, a halat megtisztítottam a bőrétől és a szálkáitól, majd azt is felapróztam, rácsavartam egy citrom levét,



nyakon öntöttem egy kis olívaolajjal, kicsit utánasóztam és lett belőle egy teljesen fogyasztható saláta. Azt hiszem, fogok még füstölt halat vásárolni... Még a végén megszeretjük!

Hozzávalók: 2 szál sárgarépa, egy kisfej hagyma, de jobb a zöldhagyma, vagy a snidling (de nekem ez éppen nem volt akkor), kb. 15-20 dekás füstölt makréla, 1 citrom leve, olívaolaj, só, ízlés szerint. Miután összeraktam, hagytam kicsit állni a hűtőben, hogy az ízek összeérjenek.

Jó fakanálforgatást! Próbáljátok ki, nálunk bejött!

3 megjegyzés:

Rita írta...

Hehhe, egyszer, egyetlenegyszer vettem én is füstölt halat.

A magam részéről maradok a sima, füstmentes halaknál, ha már az én néhai apám Duna Delta-i csuka, harcsa állományát nem kóstolgathatom :S

Alíz, Erdélyből írta...

Rita: igen de, úgy néz ki, én még veszek, mert ebben a formában határozottan finom. :))

barracuda írta...

Pirítóskenyér , lilahagyma , tejszines torma.Brutális:-)) Rendszeresen, saját magamnak füstölök makrélát akácfa forgácson.
Krémsajt, pár csepp citrom, színes bors (őrölt) pici dijoni mustár, kapor. Ropogós kiflivel aranyérmes reggeli!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails