2011. április 12., kedd

Vörösbabsaláta


Ezt a jó kis salátát még a télen készítettem valamikor, aztán most, hogy nálunk megint tél lett, lehavazott, gondoltam beblogolom. Azt is elárulom, hogy a receptjét Judy barátnőmtől tanultam, aki Bukarestben él és a Román Televízió magyar adásának a szerkesztője. Egyébként Judyval nagy fába vágtuk a fejszénket, de erről majd a maga idejében tájékoztatlak benneteket. Előbb a saláta...

Hozzávalók: 20 dkg vörösbab, 1-2 szál zöldhagyma, 1 tojássárgából majonéz, só, bors, citromlé.

Elkészítése: A vörösbabot előző este beáztatjuk, majd másnap enyhén sós vízben puhára főzzük. Hozzáadjuk az apróra vágott zöldhagymát, sóval, borssal fűszerezzük, leöntjük a majonézzel, ízlés szerint citromlével savanyítjuk és összekavarjuk. Tálalásig hűtőszekrényben tartjuk.
Elkészíthető vörösbabkonzervből is, bár ennek a megoldásnak nem igazán vagyok a híve.

Az eMpszi táplálkozási ajánlata szerint zöldségnapon fogyasztjuk.

Jó fakanálforgatást!

6 megjegyzés:

judit60 írta...

Azt hiszem megvan a ma esti vacsorám.

Bianka írta...

Lehet, hogy nekünk is ez lesz :)

Alíz, Erdélyből írta...

Judit60 és Bianka: ez valóban ilyen esős, borongós időre való étel. Próbáljátok ki, majd számoljatok be róla, hogy tetszett a családnak.

Belly írta...

Nagyon tetszik a recept,vittem.Imádom a babot.

Alíz, Erdélyből írta...

Belly: örülök, hogy tetszik! Egészségetekre és aztán számolj be Te is, ízlett-e.

Kati írta...

finom lehet, én is készítettem szemes paszulyból salátát, csak még más zöldségeket is tettem hozzá.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails