2009. augusztus 26., szerda

Cukkinisaláta paradicsomos öntettel

Bárhogy igyekszem behozni a lemaradásaimat, csak nem sikerül utolérnem magam. Éppen ma hívott fel a fiam egy olyan étel receptje után érdeklődve, amit kb. három héttel ezelőtt készítettem, le is fotóztam, de akkoriban időszűkében nem sikerült beblogolni. Elmagyaráztam neki telefonon, de most leírom ide is, hátha nem készítette még el, akkor legyen útmutatónak. Nos, ennek a finomságnak a receptjét a bukaresti Mihaela barátnőmtől tanultam, azzal akivel kampányoltam a muuuvin a gyümölcsfogyasztás mellett. Mellesleg egy csudafinom saláta, ami gyorsan és könnyen készül, kezdők is próbálkozhatnak vele, a sikerélmény garantált minden szempontból.
Azzal kezdjük, hogy egy kisebb méretű cukkinit vékonyan meghámozunk, majd félujjnyi vastag szeletekre vágva enyhén besózzuk és állni hagyjuk - ezt a műveletet végezhetjük mondjuk este és reggel ripsz-ropsz összedobjuk a salátát. Laskaszűrőbe (tésztaszűrő) szoktam tenni a lesózott cukkinit, mert ott egyúttal lecsöpög a leve is. Ha netán még maradna lé rajta, itassuk le róla egy tiszta konyharuhával, vagy itatós szalvétával. Ezután egy serpenyőben olajat hevítünk és a cukkini szeleteket mindkét oldalán pirosra sütjük. Kiszedjük egy tálba és hűlni hagyjuk. Közben elkészítjük a paradicsomos öntetet: egy tálacskába 2-3 cikk (gerezd) foghagymát megtörünk, picit sózzuk, majd óvatosan adagolva 1-2 evőkanálnyi olajat kavarunk hozzá. Majonézszerű pépet kell nyernünk. Meghámozunk 2-3 paradicsomot (nagyobbakat) majd belereszeljük, vagy apró kockára vágva a fokhagyma péphez adjuk. Végül hozzákeverünk még egy kávéskanálnyi 9 fokos borecetet, megkóstoljuk, és utánasózzuk, ha szükséges, majd a sült cukkinire öntjük. Villával jól forgassuk át, hogy minden cukkiniszeletet érjen a fokhagymás-paradicsomos öntet. Fogyasztás előtt legalább két órára tegyük hűtőbe, hogy az ízek érjenek össze. Hal mellé tálalva kitűnő köret, egyébként salátának fogyasztjuk pirítós vajas kenyérrel.

Hozzávalók: egy közepes méretű karcsú cukkini (de készülhet tökből is), 2-3 cikk fokhagyma (aki nagyon szereti, tehet többet is), 1-2 evőkanál olaj, 2-3 paradicsom, 1 kávéskanál 9 fokos borecet, só.

Jó fakanálforgatást és jó étvágyat!

4 megjegyzés:

Aaron Balazs írta...

Miutan elmondtad, hogy hogyan kell elkesziteni. Neki is fogtam es elkezdtem sutni a tokfiokat (tokot es nem cukkinit, mert azt nem kaptam). Ahogy kiszedtem a tanyerra, volt egy tasak reszelt parmezan sajt az asztalon es arra gondoltam, hogy milyen lenne megbolonditani a cuccost parmezannal. Hat ugy gondolom, hogy nem tevedtem. Adott egy kis plusz jo izt melleje, ami tokeletesen ment a paradicsommal/fokhagymaval. S ennyi. Aa.

Alíz írta...

Na látod Fiókám, így lesznek az új receptek. Mindenki tesz hozzá valamit, illetve elvesz, mint a népmese esetében. Egyébként szerintem is csak dobott rajta az a kis parmezán.

trendo írta...

Alíz, ez az íz
látod, el nem űz;
sőt, tűzhelyedhez
odavonz...
érmet érdemel,
lehet arany, ezüst,
vagy a dór-arany:
a bronz...
ha főzöl nekem
még cukkinit
és küldesz ifjú
lányt is (csinit!)
akkor én ide mindig
visszatérek:
mint Athos hegyére
anno Kheirón,
a nimfák és szatírok.

ölel: trendo a Gastrodamus blogból

Alíz, Erdélyből írta...

Trendo, ha ennyire vonzó a cukkini,
kénytelen vagyok válaszomat kecskerímben írni.
Bár nem kenyerem a rímfaragás, hexaméter és a strófa,
ígérem: lesz még cukkini ebben a blogban!
Szép lányt melléje azonban nem tálalhatok,
Inkább még egy strófát faragok.

Barátsággal: Alíz

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails