2010. április 25., vasárnap

Norcika

Remélem, Gál Edith nem fog "megkövezni", mert a finom diós-csokis süteményét elkereszteltem "Norcikának". Azonban - úgy vélem - némi magyarázattal mégiscsak tartozom, ha már "keresztanyja" lettem a süteménynek. Nos, mint egyik korábbi bejegyzésemben is említettem, húsvétra az Erdélyi Konyhából sütöttem Gál Edith három igencsak finom és mutatós süteményét. Igen ám, de húsvét másodnapján a lányomhoz érkező locsolkodó legénykéket is ezekkel a süteményekkel kínáltam meg. A finom diós-csokis akkora sikert aratott, hogy a kis srácok kérték a lányomat másnap vigye el a maradékot a Tini-tanya nevű lokálba, ahol a gyerekek csocsózni szoktak. És ez még nem elég, Norcika - az egyik kissrác - kikötötte, hogy közelgő születésnapjára semmi mást nem vár Antóniámtól "csak azt a nagyon finom sütit". Aztán közben azon vettük észre magunkat a lányommal karöltve, hogy mindketten "a Norcika sütije" névvel kezdjük illetni G. Edith finom diós-csokis sütijét. így hát eldöntöttük: nevezzék bárminek ezt az igencsak finom süteményt Erdély nyugati felén, mi ezentúl csak Norcikának fogjuk emlegetni. Remélem, Norcika is örülni fog, hogy sütit neveztünk el róla, főleg, hogy hét végén valóban megsütöm neki a finom diós-csokis süteményt. De nem csak neki, hanem Gyopinak és Imolának is ajánlom a lányaik elsőáldozására. Hogy könnyebben eligazodjanak a hozzávalók beszerzésében bemásolom a receptet ide az alábbiakban.

-->

-->
Hozzávalók a piskótához: 6 tojásfehérje, 20 dkg cukor, 1 sütőpor, 3 evőkanál liszt, 20 dkg darált dió; 5 evőkanál olaj, 20 dkg olvasztott fehér csokoládé; a krémhez: 10 evőkanál cukor, 1 Rama margarin, 6 tojássárga, 20 dkg durvára vágott dió; a bevonáshoz: 5 evőkanál olaj, 20 dkg olvasztott, bevonó csokoládé.

A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet és a darált diót. Sütőpapírral bélelt tepsibe téve előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük, majd miután kivettük a sütőből, azonnal elkenjük rajta az öt evőnakál olajjal elkevert olvasztott fehér csokit. Amíg kihűl, elkészítjük a krémet: öt kanál cukrot karamellizálunk, hozzáadunk egy Rama margarint, majd tovább kavargatva hozzáadjuk az öt kanál cukorral elkevert tojássárgát. Gyenge tűzön besűrítjük, majd hozzáadjuk a durvára vágott diót. Miután kihűlt, rákenjük a fehércsokis sütire. Végül pedig bevonjuk az olajjal elkevert, olvasztott bevonó csokoládéval.

Jó fakanálforgatást!

6 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Nagyon örülök, hogy izlik és tetszik másoknak is :) Hogy Norcika vagy Snickers, az már teljesen mindegy. Nagyon nagyon jól néz ki és nagyon nagyon finom. Puszi

Alíz, Erdélyből írta...

Gál Edith: valóban nagyon finom és ami az érdekes, hogy felénk senki nem ismeri. Úgy is fogalmazhatnék, hogy Gyergyóba én "hoztam be divatba" ezt a sütit. :)

Jutka írta...

Nagyon jól néz ki a Norcika :)

sedith írta...

Én is Snickersként ismertem, és tényleg, nagyon finom. De nem is kalóriaszegény, bár ez kit érdekel ünepekkor?;):P

Annamaria írta...

hmmmm nagyon jol nez ki , en imadom a dios sutiket ,ezert ki is fogom probalni most Karacsonyra !!!!!kosziiiiii es Bekes Boldog Karacsonyt kivanok !!!

Olgis írta...

Örülök, hogy ide találtam. Nagyon finom süti lehet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails