2010. augusztus 26., csütörtök

Dinnyés paradicsomos saláta - üdítő nyárvégi saláta


A paradicsomot dinnyével keresztezve először Magdinál ettem, akivel a gimnázium 9. osztályában osztálytársak voltunk. Igen megtetszett az ötlet, gondoltam, én is elkészítem, persze egy kis változtatással a családom ízléséhez igazítva. Igazából többször is elkészítettem, de mindig olyan gyorsan elfogyott, hogy nem sikerült lefotózni. Ezt a fotót itt a lányom készítette.

Dinnyés paradicsomsaláta

Hozzávalók: 4-5 húsos paradicsom, 1 szelet görögdinnye, 1 közepes fej hagyma, csokornyi gazdasszonyhagyma (snidling), csokornyi petrezselyemzöld, néhány bazsalikomlevél, fél csípős paprika, só, bors, csilipaprika, 1 evőkanálnyi olívaolaj, fél citrom leve.
Elkészítése: A paradicsomot és a dinnyét egyformán apró kockára vágjuk, hozzáadjuk a finomra vágott hagymát és csípős paprikát, majd összekavarjuk. Megszórjuk finomra vágott snidlinggel, petrezselyemzölddel és bazsalikomlevéllel, sózzuk, pici borsot és csilipaprikát szórunk rá, majd meglocsoljuk olívaolajjal és citromlével. Összeforgatjuk és tálalás előtt legalább egy órára hűtőbe tesszük.

Jó fakanálforgatást!

P.S.: Nem hagyhatom ki, hogy meg ne köszönjem azoknak, akik már jelentkeztek a Szerkesszük együtt az Erdélyi Konyha Kalendáriumát kiírásunkra. Nagyon sok finomság receptje érkezett és izgalmasan alakul a kalendárium. De van még hely további recepteknek is, ezért emlékeztetnélek benneteket, hogy augusztus 31-ig, aki erdélyi, vagy Erdélyhez bármilyen szállal kötődő gasztroblogger, még jelentkezhet a receptjeivel. További részleteket itt olvashattok róla.

Remélem készülnek a gombás ételek is, már alig várom, hogy olvassam, ki mit hozott össze gombából a 37. VKF!-re.

6 megjegyzés:

Ottis írta...

Készülnek, készülnek a gombás ételek .-) Ez dinnyés paradicsomos saláta ki lesz próbálva!Nagyon guszta!

Alíz, Erdélyből írta...

Ottis: afelől semmi kételyem, hogy ezerrel készited a gombás ételeket. Ezt a salátát pedig bármelyik gombás főétel mellé ajánlom, mert nem csak külcsinyre guszta, nagyon finom is.

Wise Lady írta...

No, ezt nekem is ki kell próbálnom.

Alíz, Erdélyből írta...

Wise Lady: Próbáld ki! Aztán arra is kiváncsi vagyok, mennyire izlett a családodnak. :)

Juci írta...

Alíz, én is elkészítettem a salátát, nagyon de nagyon ízlett, mindenki szerette!
Köszönöm a receptet!!!

Alíz, Erdélyből írta...

Juci: örülök, hogy izlett, ennek Magdika barátném is nagyon örülni fog. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails