2011. május 10., kedd

Tavaszi joghurtos fantáziasaláta - Antónia lányom kreációja

ve
A Csíkszeredában tanuló lányom múlt hét végén azzal az ötlettel érkezett haza, hogy szombatra ő akar ebédet készíteni. Mivel soha semmi jó elrontója nem szoktam lenni, sokat nem kellett győzködnie, egyetértettem vele, aztán máris azt kezdtük egyeztetni mi van idehaza, mit kell beszereznem a piacról. Szombaton korán keltem és miután kávéztam a szomszédasszonyaimmal, piacolni mentem, noha kint havazott és eléggé ronda időjárás volt májushoz képest. Hála Istennek a piac kínálatában nem az látszott, hogy közben havazik, mert sok finom friss zöldség volt. Így egyebek mellett vettem sóskát, vörös labodát, spenótot és fodros szélű salátát. Aztán hazatérve mindössze csak annyit kellett segítenem a lányomnak, hogy megmutattam, melyik szatyorban, mi van, majd úgy kb. negyedóra múlva jóétvággyal elfogyasztottam ezt a pompás salátát.

Hozzávalók: kb. 10 dkg csirkemell, 3-4 kisebb paradicsom, két kicsi uborka (friss), 3-4 hónapos retek, 1 piros kaliforniai paprika, 3 szál zöldhagyma, 1 kisebb fej saláta, félmaréknyi, spenótlevél, félmaréknyi laboda, félmaréknyi sóska, fél liter joghurt, olívaolaj, só.

Elkészítése: A csirkemellet apró kockára vágjuk és kevés olívaolajon addig pirítjuk míg kifehéredik. A zöldségeket megmossuk, megpucoljuk és egyforma kockára vágjuk. A leveleszöldségeket is megtisztítjuk, megmossuk, majd apróra tépkedjük. Az összes zöldséget és a húst egy mély tálba tesszük, picit sózzuk, meglocsoljuk kevés olívaolajjal, lazán összekavarjuk, leöntjük a joghurttal, majd ismét lazán összekavarjuk. Azonnal fogyasztható és nagyon finom!

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint étkezők húsnapon nyugodtan fogyaszthatják akár ebédre, akár vacsorára.

Jó fakanálforgatást!

12 megjegyzés:

Reka írta...

En is mehetek hozzatok ebedre? Nagyon jol nez ki, imadom a salatakat.

Alíz írta...

Réka: szívesen látlak, itt laksz a szomszédomban! :))) És egyébként is át kell adnom neked néhány könyvet. Kérlek hívj fel a 0744-516.599 telefonon, hogy egyeztessünk időpontot. :)

Fernel írta...

Most pont jól esne, kis vacsora pótlék :D

Mi az a vörös laboda?

Alíz írta...

Fernel: a laboda egy vöröses levelű növény, leginkább főzeléknek és levesnek fogyasztják. A románok isteni csorbákat főznek belőle, most kipróbáltam nyersen is.

Fernel írta...

Nincs valami fotód fizikai valójába róla? Vagy link?
Kíváncsi lettem nagyon!

Fernel írta...

Várjál, nem gond ha nem tudsz feltenni, holnap lefotózom azt, amit annak gondolok, aztán meg megnézed.
Nekem van egy növény a kertben, mi gyerekkorom óta spenótként esszük, de tuti nem a spenót. Annak van valami lila levelű változata. Szerintem az lesz!

Fernel írta...

Megvan!
Kigugliztam! Az lesz az!
Szuper!
Ma is tanultam valamit!
Köszi!!!

Alíz írta...

Fernel: az meglehet, majd hagyj egy linket nálam, hogy tudjam megnézni. :) Épp megnéztem a hűtő aljában még maradt néhány szál, de már nem igazán szalonképes a fotózásra. Viszont szombaton akarok venni újabb adagot és azt lefotózom, kicsit dokumentálódom még róla és írok egy bejegyzést róla. :) JÓ?

Fernel írta...

http://gazigazito.hu/?modul=oldal&tartalom=1142480 ez az én változatom, ilyen van a kertben,
ez meg gondolom a vörös:http://www.kertvarazsmagazin.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=801:igy-ueltessuenk-kerti-labodat&catid=14:zoeldseg-gyuemoelcs&Itemid=17

Mondjuk, érdekelne nagyon az a csorba!

Olvaslak ám, csak a zümben :D

Alíz írta...

Fernel: megnéztem a linkeket, de egyik sem az, pontosabban a második változathoz hasonlít, de az én változatomnak kerek a levele. :) De mint említettem, szombaton igyekszem szerezni még egy adagot - remélem, ott lesz az a férfi, aki árulta a múlt héten. Majd megfőzöm a csorbát is és egyszerre beblogolom. :)

Adél írta...

Hmmm ...ebből én is kérnék egy adaggal.Ügyes a leányod!

M írta...

Ügyes kislány! :)

Ez laboda most nem hagy nyugodni. Eddig csak versben, dalban találkoztam vele, de igazán nem gondoltam rá, hogy a piacon is lehet. Majd úgy járok vele, mint a sarjadékhagymával...

Köszönöm az eMpszi-s hivatkozásokat. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails