2010. május 26., szerda

Pástétomtekercs tojástöltelékkel

Hú, de jó érzés: végre letudtam az Erdélyi Konyha júniusi lapszámának a szerkesztését is! Elöljáróban annyit, hogy ehhez a lapszámhoz is csudajó ételeket főztek össze a lányok. Lesznek benne finom zöldséges ételek, ötletet adunk ballagási- illetve mennyegzői menü összeállítására, lesznek benne olasz finomságok - nem pizza, nem spagetti és nem is lasagne - de lesznek pompás torták és finom rágcsálnivaló aprósütemények. Babszemanyu komoly bébiételreceptekkel hozakodik elő, Tibi hozza a formáját és végre megtudhatjuk, hogyan készül a világ legjobb sült libamája. Gyöngyi az "I" és "O" típusú emberekről és a jóízűen evésről értekezik, jó tanácsai mellé közlünk néhány szétválasztós receptet is. Gyors ebédötlettel és heti menüjavaslattal Ottis nagynénje hozakodik elő, de Ottis kóstolhatta meg György Attila, a jóhumorú, népszerű csíkszeredai író "dombraszökő levesét" is. Vannak benne vegetáriánus receptek és hónap receptje megtisztelő címmel Edóka Malakov-tortáját illettük ez alkalommal. Szóval van benne bőséggel olvasni- és főznivaló, hiszen még Gál Edith picilánya is kötényt kötött és nekünk főzött. Hétfőn már kapható lesz az újságárusoknál. Mindezek után nyugodtan szusszanhatok egyet, de nem sokáig, mert ott van a Fél óra és tálalva című első könyvünk anyaga félig megszerkesztve és azt ha törik, ha szakad június első hetében készre akarom szerkeszteni, hogy legalább június közepén megjelenhessen. De addig is - szusszanásképpen - bejegyzem néhány nemrég készült ételem receptjét, főleg olyanokat, amiket gyermekeik ballagási ünnepségére készülődő anyukák kértek. Pontosabban a kérés úgy hangzott, hogy valami hűtőben jól tartósítható finomfalat recepteket tegyek közzé a blogon, olyan ételekét, amik a nagy nap előtt sokkal elkészíthetők, hogy a kicsengetés előtt/után érkező "kósza vendégeket" is süteményen és italon kívül meg lehessen kínálni valami finomsággal. Nos, a pástétomtekercs tojástöltelékkel épp egy ilyen étel. Kissé macerás az elkészítése, de utána hűtőben 3-4 napig is eláll, bármikor elővehető és egy kis zöldséggel finom falatoznivaló a vendégeknek.

Hozzávalók: 50 dkg csirkemáj, két fej hagyma, pici olaj, só, bors, paprika, szerecsendió, fahéj, szegfűszeg, pici cukor, 10 dkg vaj, evőkanálnyi mustár, két nyers tojás, zsemlemorzsa; két keményre főtt tojás, két tojássárgája, kiskanálnyi mustár, pici só és fehérbors.

A csirkemájból a két fej hagymával pici sóval, borssal, paprikával pörköltet készítünk, zsírjára pirítjuk, majd miután kihűlt, ledaráljuk.






Hozzáadjuk a vajat, a két nyers tojást, sózzuk és fűszerezzük egy kis szerecsendióval, fahéjjal, szegfűszeggel és icipici cukorral, majd annyi zsemlemorzsát adunk hozzá, hogy ne legyen lágy a massza.


Közben a két keményre főtt tojást sajtreszelőn lereszeljük, hozzáadjuk a két tojássárgát és kiskanálnyi mustárral, pici sóval, fehérborssal simára kavarjuk.






Egy alufóliadarabot vékonyan megolajozunk, megszórjuk zsemlemorzsával és szépen, félujjnyi vastagságban elegyengetjük rajta a pástétomot, majd szép vékonyan rákenjük a tojástölteléket.


Ezután az alufólia segítségével szépen felgöngyöljük, majd betekerve a fóliába, végeit szorosan lezárva, előmelegített sütőben kb. félóra alatt készre sütjük. Miután megsült, lebontjuk róla a fóliát és csak akkor szeleteljük, ha már teljesen kihűlt.





Jó fakanálforgatást!

23 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Ha maradt, akkor kérek belőle egy, két...három szeletet :)))

Bianka írta...

Nagyon gusztán néz ki.

Alíz, Erdélyből írta...

Edith: szivesen küldenék akár csatolt fájlban is, de morzsája sem maradt, mind felfaltuk ketten a lányommal. Illetve jutott még a bentlakásbeli barátnőknek, illetve a szomszédasszonyaimnak (kettőnek).

Bianka: Csudafinom volt. :)

Kata írta...

Ezen a csatolt fájlban lévő küldésen jót mosolyogtam:)
Nagyon szorgalmasak vagytok, biztosan szép az újságotok! Kívánok nektek hozzá sok sikert!
A pástétomot pedig feltétlenül ki fogom próbálni.

Jutka írta...

Imádom, nagyon rég nem készítettem..olvasom, hogy mind felfaltátok :)

Alíz, Erdélyből írta...

Kata: a pástétomot szivből ajánlom, nagyon finom. :) Ami pedig a lapot illeti, igy félév után elmondhatom, hogy hála Istennek már kezdünk belerázódni és egyre profibb a csapat minden tekintetben. :)

Jutka: szoktál Te is ilyet késziteni?

Juci írta...

Nagyon jól néz ki! Bizonyára finom is volt!

Edó írta...

Aliz,olyan kedves vagy,hogy kulon mindenkit megemlitesz a csapatbol,jo volt olvasni:)Mar nagyon varom en is a szakacskonyvet,szuper lesz.
A tekercsbol nekem is johetne,mert en itthon nem keszitehetek,a zuram nem eszi a belsosegeket...ha tudna mirol marad le.

Alíz, Erdélyből írta...

Edó: ez csak természetes és örülök, hogy tetszett. A tekercset pedig a párodtól függetlenül kipróbálhatod, mert lehet, hogy valamelyik gyereked szeretni fogja. A párodnak pedig majd összedobsz valami fogára valót. :)

Ottis írta...

Guszya nagyon, még nem készítettem ilyent!

Sedith írta...

Én sem készítettem még hasonlót, de biztos finom lehet, úgyhogy egyszer csak kipróbálom!:)
Díjakat kapott a Gulas, láttad? :)

Alíz, Erdélyből írta...

Ottis és Sedith: próbáljátok ki, nagyon finom. És igen, láttam, kezdünk menők lenni a román Blogisztánban. :)))

Kati írta...

Hű, ez nagyon guszta!!! :-)

Anna írta...

Szia Alíz, fantasztikus blogod van, az Erdélyi kohnya kapcsán leltem rád... Persze ittragadtam. Várom a hasonló finomságokat.
Erdélyi Konyhát lehet visszamenőleg is "rendelni"?

Anna írta...

Interneten kerestem rendelési lehetőséget, de nem lelem... Nem szoktam újságstandokhoz járni. Most látom, nagy kár!

Alíz, Erdélyből írta...

Anna: Ó, én balga, most látom, hogy különböző posztokhoz irtad a megjegyzéseidet. :)) Na mind1, egy helyen válaszoltam mindre. :)))

erdővidék írta...

Nnna!
Épp tíz perce tettem be a sütőbe.
Minden flottul ment.
A húsdarálót kiváltottam a turmix géppel.
Az okozott kis gondot, hogy amikor az olajozott, és zsemle morzsázott fóliára kiborítottam a masszát, és el akartam símítani, mindig ráragadt a kanálra...tehát a kanalat símítás előtt bele mártogattam hideg vízbe.
...
Köszönöm az ötletet.
További kellemes ízeket.
...
Üdvözlettel.

Alíz, Erdélyből írta...

Nagy Viktor: Örülök, hogy jól sikerült és leleményesen kitaláltad, hogyan lehet a masszát elsimitani. Hiányosság a részemről, hogy erre nem tértem ki, ui. én olajozott tenyérrel nyomkodtam szét a pástétomot, aztán a tojást rajta kanállal. Próbáld ki! Kíváncsi vagyok a arra is, hogyan izlett. :))

erdővidék írta...

Válasz:

Kiváló volt!
Hidegen melegen egyaránt.
Már a szomszéd is elkérte, mert vendégeket vár.

Ps. én a májba egy kevés fokgagymát is tettem.

Nagyon köszönöm még egyszer. :)

Alíz, Erdélyből írta...

Nagy Viktor: Örülök, hogy izlett és hogy még a szomszédnak is tetszett. A fokhagymával az a helyzet, hogy én csak abba teszem bele, amibe föltétlenül muszáj, de aki szereti, bátran használhatja, mert nem ront rajta, sőt. Közben megnéztem a gyönyörű fotóidat. Gratulálok! Az én fiam is fotóművész, csak megélhetési okokból "elhajlott" a reklámipar felé. :)

Alíz, Erdélyből írta...

Nagy Viktor: még valami: nem készitettél véletlenül fotót róla? Mert ha elküldenéd, kiraknám a blogomra "dicsekedni", hogy lám-lám, más is elkészitette és sikerült. Egyébként lesznek még hasonlóak, csak érném utol magam a munkával.

Vicuska írta...

Szerintem ez nálunk is sikert aratna, finom és látványosan szép! Gratulálok a blogodhoz, nagyon tetszik!

Alíz írta...

Vicuska: köszönöm, örülök, hogy tetszik a blogom, gyere máskor is. A pástétomtekercs valóban nagyon finom, bár kissé macerás és időigényes az elkészítése.:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails