2010. március 28., vasárnap

Almapalacsinta - Zsuzsának, Londonba

Kedvenc szomszédasszonyom Londonban élő lánya, Zsuzsa a minap azért hívta fel az anyját, hogy kérdezze meg: hogyan készül az almapalacsinta. Aztán a ma reggeli kávé mellett - miközben elosztottuk a világ ügyes-bajos dolgait - szóba került az is, hogy Zsuzsa mi felől érdeklődött. Mondtam Mancinak, a Zsuzsa anyjának: hiszen ott van nekem mióta beblogolatlanul az almapalacsintám, talán éppen erre az alkalomra várt. És persze megígértem neki, hogy még ma beblogolom, hogy ha netán Zsuzsa elfelejtené az anyai utasításokat, akkor legyen ahonnan "puskáznia". Egyébként Zsuzsa igazi talpraesett székelylány, kalandos úton jutott Angliába, de hamar feltalálta magát az idegen országban. Ha kíváncsi vagy rá, milyen is, régebb készítettem vele egy anyagot a Krónikának és itt elolvashatod.

S akkor most következzen az almapalacsinta Zsuzsának dedikálva, természetesen más is elkészítheti, nem sértődöm meg.

Hozzávalók: 4-5 db nagy alma, 1 tojás, csipetnyi só, liszt, amennyit felvesz; illetve porcukor és őrölt fahéj.

Az elkészítése roppant egyszerű: az almát meghámozzuk, a nagylyukú reszelőn lereszeljük, hozzáadjuk a tojást







és annyi lisztet, hogy galuska keménységű tésztát nyerjünk.





Ezután egy serpenyőben olajat hevítünk és forró olajba mártott kanállal kb. féltenyérnyi "lapótyákat" - halmocskákat, amiket ellapítunk - rakunk, majd mindkét oldalát szép pirosra sütjük.
Még melegen megszórjuk fahéjjal ízesített porcukorral. Melegen isteni, de a maradék "elkopik" hidegen is. Tésztanapon másodiknak, vagy vacsorára fogyasztjuk.

Jó fakanálforgatást!

3 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj de szeretjük....nagyon guszta!

Bianka írta...

Nagyon szeretem, de még nem készítettem. Isteni

Unknown írta...

Na, ezt ki fogom probálni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails