2010. január 11., hétfő

Képviselőfánk - 31. VKF!-re

Ez a képviselőfánk klasszikus példája annak, amikor a talált patkó mellé lovat vesznek. Az történt ugyanis, hogy a szilveszteri sütés után a kókuszos kockától megmaradt egy kevés glazúr, amit sajnáltam kidobni. Ahhoz túlságosan kevés volt, hogy újabb adag mézes piskótát forgassak bele, ahhoz viszont sok, hogy csak úgy eldobjam. Ráadásul lisztem is csak egy kevés volt a tasak aljában, . Volt viszont tojásom és egy van, amit nem használtam fel. Hamar kitaláltam, hogy sütök egy képviselőfánkot és glazúrmaradékot rácsurgatom, mert sokkal inkább szeretem glazúrpöttyökkel a képviselőfánkot, mint porcukorral megszórva. A lányom is nagyon lelkesedett érte, ugyanis a képviselőfánk azon ritka sütemények közé tartozik, amit szeret. Arról nem is beszélve, hogy épp kapóra jött Garffyka 31. VKF! ki
A bevált recept mellesleg a már többször is emlegetett Gergely Éva néni Süssünk, süssünk valamit c


Hozzávalók: 8 dkg zsír (vagy 10 dkg vaj),15 evőkanál víz, 15 dkg liszt (nagyon jó minőségű!), 5 tojás, csipetnyi só; a töltelékhez: 1 vaníliás pudingpor, 1 tasak vaníliás cukor, fél liter tej, 2 tojás, 2-3 kanál cukor; a glazúrhoz (ha nem a maradék glazúrt csurgatjuk rá): 3 kanál cukor, 2 kanál kakaó, 2 kanál víz, 5 dkg vaj.

9 megjegyzés:

Manka (Iszlai Margit) írta...

mmmm, nagyon jol neznek ki!!!

Gál Edith írta...

Nekem is ez az egyik kedvenc sütim!
Nagyon szeretem, mert nagyon FIIIIIIIIINOMMMM!
Majd nézz be hozzám :)
Szia, Edith.

Névtelen írta...

A képviselőfánk a legaljasabb, legmocskosabb és leghatásosabb fegyver, amivel engem gyakorlatilag bármire rá lehet venni :)

Alíz, Erdélyből írta...

Manka, Edith: valóban jóra sikeredett. Tegnap reggel sütöttem, de egy szem sem maradt mára.

Névtelen: :))))) Most csak az a kérdés: férfi vagy nő vagy? Mert ennek függvényében tudnám kitalálni, mire vegyelek rá... :))))

Zsazsa írta...

Én is nagyon szeretem a képviselőfánkot, terveim közt van, hogy valamikor a közeljövőben készítek mert már elég régen készítettem.
Nagyjából így csinálom ahogy te is, csak a krémjében nekem nincs puding.

Kati írta...

Szia! Edithtől "keveredtem" hozzád. :-) És milyen jókor!!! Épp ilyet akarok sütni, anyut akartam hívni a recept miatt. Régebben rengeteg képviselő ránkot sütöttem, a receptet fejből tudtam. :-P Pontosan így, mint te. Kivéve a glazúrt. Most gyorsan leírom a receptet, s jól elteszem. :-)

Alíz, Erdélyből írta...

Kati: Hajrá! De nálam itt mindig megtalálod, nem kell azért leirni. :)

Névtelen írta...

Hat ez nekem is nagyon bejott. Egyszeruen tokeletes lett, bar a krembol dupla adag is mehetett volna. Na, de legkozelebb.sok koszonet a receptert(es a fotokert amik mindig raveszne a sutes-fozesre :) ).
Udv, Zsuzsi

Rita írta...

No ez most jön kapóra! Amikor még minden dobozolva minálunk, receptes könyvem JóÉg tudja hol lapul, de a képviselőt holnapra megsütjük! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails