2011. május 11., szerda

Tárkonyos-zöldhagymaszáras tojásrántotta

Nagyanyáinkra nem volt jellemző a pazarlás - gondolom ezzel többen is egyetértünk. Például az én nagyanyám, amikor a veteményes kertből előhozott kora reggel egy kötésnyi friss hagymát az aznapi ebédhez, a harmatos zöldhagymaszárat mindig félretette. Aztán annak függvényében, hogy éppen sok tojás volt a háznál vagy kevés, döntött a hagymaszár további sorsáról. Ha kevés volt és hirtelen semmi ötlete nem támadt a hagymaszár hasznosítását illetően, ideadta nekem, vágjam szép apróra a növekedőben lévő csirkéknek, mert "nekik is kell a vitamin". Zárójelben jegyzem meg, hogy ennek a "megbízatásnak" kettős haszna volt, ugyanis a csirkék vitaminhoz jutottak, én pedig gyakorolhattam a hagymaszár vékonyra metélését és a kés használatát már egész zsenge gyerekkoromban. Ha pedig bőségesen volt tojás, akkor hagymaszár mellé még tépett egy maréknyi tárkonyt és isteni tojásrántottát tett az asztalra reggelire. A minap épp úgy adódott, hogy volt bőségesen hagymaszáram és vettem a piacon néhány kötés tárkonyt is télire eltenni ecetben, tojás is akadt, én pedig valami gyorsan összedobható, gyermekkoromat idéző ételre vágytam. Így készült el ez a pompás rántotta ezúttal vacsorára.

Hozzávalók: csokornyi zöldhagymaszár, félmaréknyi friss tárkony, 3 tojás, pici tej, pici olaj, só.

Elkészítése: A zöldhagymaszárat a tárkonnyal együtt finomra vágjuk, majd kevés olajon megdinszteljük. Közben felverjük a három tojást pici tejjel és sóval, majd a dinsztelt zöldségre öntjük és összekavarjuk. Friss zöldséggel, retekkel, zöldhagymával tálaljuk.

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint étkezők húsnapon fogyaszthatják.

Jó fakanálforgatást!

10 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon szeretem a rántottákat, a tied is finomnak hangzik, tárkonnyal még nem próbáltam.

4Gyerek írta...

tárkonnyal rántotta? az Életben még nem hallottam.
Oldalborda hatalmas rántotta fun, uhhó megvan a holnapi reggeli. feltéve ha találok tárkonyt (azaz ha eljutok a piacra).
kööööööszönöm a tippet.

Alíz írta...

Kati: próbáld ki, nagyon finom.:)

4gyerek: csak friss tárkonnyal finom!

Jutka írta...

Nekünk is nyáron mindig ez volt a reggeli..nagyon szerettük. Olyat mi nem tudunk készíteni mint nagymámá :)

Alíz írta...

Jutka: no erre mérget lehet venni! :))) Minden "erőlködésem" ellenére az enyém sem lett olyan, mint hajdanán nagyi, amilyet készített. :) De attól még finom volt, csak nem "olyan". :))))

sedith írta...

Hogy miket nem tudott a nagyanyád!:) Képzeld, néhány évvel ezelőtt, egy rádiós kiszálláskor, megálltunk Segesvár mellett egy vendéglőnél és "Drakula-rántottát" rendeltünk. Ez volt a ház reggeli-specialitása, ugyanis a vendéglőnek is ez volt a neve. Erre meg mit hoznak? Tárkonyos rántottát.:D De isteni volt. Mellé pedig akkor ettem életemben először fagyis palacsintát.:)

Alíz írta...

Sedith: az lett volna stílszerű, ha vámpírnak öltözött pincérek tálalják fel. És tovább nem fokozom, de nem kell nagyon erőltetnem a fantáziám, hogy nagyon elképesztő dolgot találjak ki a sztori mentén. :))))))

M írta...

Óh, ez remek. Van hozzá minden itthon, megcsinálom. Köszönöm! :)

M írta...

Hova tűnek a kommentek? Mi van ezen a blogon. Nincs itt a szalonnás csirkemell sem?

Alíz írta...

M: Valami karbantartás volt a Bloggernél és nagyon sok embernek minden, amit tegnap blogolt, elveszett. :( Ez van. Újraírom, de most nincs hozzá kedvem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails