2011. április 16., szombat

Reteksaláta


Ez édesanyámnak egy isteni tavaszi salátája, retekszezonban rengeteg ilyet ettem gyerekkoromban. Most is szívesen fogyasztom és nálunk is gyakran kerül terítékre olyan időszakban, amikor olcsó a retek, vagy éppenséggel már szedhető az édesanyám kertjéből. Igaz ugyan, hogy még nem olcsó a retek, és a kinti táj úgy fest mintha karácsony és nem húsvét közelegne, de mivel mindketten a lányommal már kívántunk valami friss zöldséget, már többször is vásároltam. Azt is elárulom, hogy az édesanyám receptjétől csak annyiban tértem el, hogy újabban olívaolajjal készítem.

Hozzávalók: 2 kötés hónapos retek (10-12 db), 2-3 szál zöldhagyma, só, 1 citrom leve, kevés olívaolaj.

Elkészítése: A retket megtisztítjuk, alaposan megmossuk, majd karikára vágva egy tálacskába tesszük. Hozzáadjuk a szintén karikára vágott zöldhagymát, megsózzuk, összekavarjuk, majd lelocsoljuk olívaolajjal és citromlével. Azonnal fogyasztható, de ha áll 1-2 órát, még finomabb.

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint egyaránt fogyasztható, hús-, zöldség- és tésztanapon.

Jó fakanálforgatást!

14 megjegyzés:

4Gyerek írta...

hát mivel már este van, s a füvesember szerint a retek reggel méreg, délben étek, este gyógyszer, hát fogunk is enni ilyent. mert szoktunk ám mi is.

családi tűzhely írta...

Vettem, vittem a receptet:)

Alíz írta...

4gyerek: a füvesemberek sokat tudnak ám, jó hallgatni rájuk. :)

Családi tűzhely: Egészségetekre! S aztán majd számolj be, ízlett-e a családnak. :)

Kati írta...

Mi is nagyon szeretjük a retket, bár salátának még sosem készítettem, mertegy rossz emlékem fűződik hozzá. Egyszer voltunk Turnu severinen egy patronnak pattogatott kukoricát árulni, és öt napig egyebet se ettünk csak "pate ardealul"-t és "salata de ridich"-et, persze romanok volt a patron, és a retket egyszerűen megvágták és egy csomó ecetet öntöttek rá. Nem volt jó. De látom te teljesen másképp készíted, azt hiszem kipróbálom.

Alíz írta...

Kati: szerintem bárkinek rossz emlékei lennének, ha öt napig csak pástétomon és retken élne. Ráadásul ecettel nyakonöntve... Brrrrrr... Próbáld ki így, szerintem szeretni fogjátok.

Anazar írta...

Én is nagyon kedvelem a retkes-újhagymás salátát, de nálam citrom és olaj helyett tejfel kerül rá :-)

Alíz írta...

Anazar: Isten hozott nálam! Kitűnő az ötlet, legközelebb ki is fogom próbálni. :)

Anazar írta...

Én meg a citromosat ;-)

sedith írta...

Sőt, talán gyümölcsnapon sem túl nagy szentségtörés, ha valaki már nem bírja sós nélkül. :) Persze, ha nem muszáj, akkor inkább ne.
Én is szoktam hasonlót. Talán annyi, hogy még uborkát is szoktam vágni mellé.

Alíz írta...

Sedith: szerintem sem szentségtörés, de inkább kérdezzük meg Gyöngyit, ő jobban tudja. Amúgy készítettem uborkával is, nem is olyan régen, még fotóm is van róla, csak elfelejtettem ide a végére illeszteni. De sebaj, legfennebb majd egy újabb bejegyzés tárgya lesz. :)

Bianka írta...

Én még a húsleves mellé is szeretem a retket :)

Evamami írta...

Kedves Alíz! Reteksalátát kerestem a neten, így bukkantam a blogodra. Azóta már sokat bóklásztam itt nálad. Tetszenek a receptjeid, ahogy a modern konyhát ötvözöd a hagyományossal. A retek salátát elkészítettem nagy, fehér sörretekből, isteni finom lett. Ha mást is elkészítek, majd mesélek. Sajnos, fotózni nem tudok, nincs mivel.
Köszönöm az ötleteket és örülök, hogy Rád találtam.

Éva

Alíz írta...

Kedves Éva!

Jó ez a saláta mindenféle retekből, de kekem igazából tavasszal ízlik hónaposretekből. Örülök, hogy tetszenek a receptjeim, lesz itt még sok hagyományos és modern étel, mert nálam a fő szempont, hogy finom legyen. :)

Unknown írta...

Egyetertek Onnel!Ugy a tokeletes!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails