2010. augusztus 25., szerda

Paradicsomos karfiolleves - jó kis nyári leves

Jó kis leveskét főztem a minap, s mert ez a változat amolyan "hirtelen felindulásból" jött létre, gondoltam, beblogolom, hátha másnak is megtetszik az ötlet. Egyébként benne lesz az Erdélyi Konyha szeptemberi számában, ami hétfőn már kapható lesz a Corvin Kiadó lapterjesztőinél. Na most, lehet, hogy sokaknak igen szűkszavúnak és "vasaltnak" fog tűnni ez a bejegyzés - nekem már most annak tűnik -, de arra gondoltam, jobb, ha blogolok, mintha nem, és még mindig jobb, ha a sok finom étel képét és receptjét felrakom a blogra, semmint arra várok, hogy sok időm legyen. Mostanra rájöttem, ilyen nem lesz a közeljövőben, s ha netán mégis, akkor majd rájösztök, mert "hosszabb lére" eresztem a bejegyzést és lesz egy rakás fázisfotó is. De most szűk időket élünk, legalábbis idő szempontjából én mindenképp...

Paradicsomos karfiolleves

Hozzávalók: 1 kisfej karfiol, 1 szál sárgarépa, 1 szelet zeller, fél paprika, 1 kisfej hagyma, 1-2 evőkanál rizs, paradicsomlé, ízlés szerint, só, csilipaprika, pirospaprika, olaj.

Elkészítése: A karfiolt rózsáira szedjük, a sárgarépát megpucoljuk és karikára vágjuk, a zellert kis kockára aprítjuk. Az olajon megdinszteljük az apró kockára vágott hagymát és paprikát, megszórjuk pirospaprikával és kevés csilipaprikával. Hozzáadjuk a sárgarépát és a zellert, kevés ideig együtt dinszteljük, majd feltöltjük vízzel. Amikor felforrt, hozzáadjuk a karfiolt, majd a rizst is, végül ízlés szerint paradicsomlével dúsítjuk. Ha savanyú a paradicsomlé, kevés cukorral édesíthetjük, illetve megszórhatjuk finomra vágott zellerzölddel.

Jó fakanálforgatást!


P.S.: Közben emlékeztetnélek benneteket arra is, hogy a Szerkesszük együtt az Erdélyi Konyha Kalendáriumát kiírási határidejének lejártáig alig néhány nap maradt hátra. Ha erdélyi vagy, illetve Erdélyhez bármilyen szállal kötődsz, itt az ideje, hogy megfontold az ajánlatunkat és akkor év végén Te is meglepheted szeretteidet egy olyan kalendáriummal, amiben a Te receptjeid is benne vannak. További részleteket itt olvashatsz.

Ja, és ne feledkezzetek el gombás ételeket készíteni és majd küldeni a 37. VKF!-re, amelynek házigazdája ez alkalommal én vagyok.

4 megjegyzés:

trendo írta...

Aki szereti a paradicsomos ízt annak sok lehetősége van a leveseit a paradicsomlé hozzáadásával változatosabbá tenni. Egy sima krumplilevessel is csodát művel!:)
Remélem, már özönölnek a gombás receptek a VKF fordulódra! A mostani nagy gombabőségben én is sokféle gombás ételt készítettem de nem küldöm mindet el mert látom Sedith példáján mennyi munkát generál a feldolgozásuk :) Sok sikert kínálok!
Ölel: trendo

Alíz, Erdélyből írta...

Trendo: Még nem özönlenek a gombás receptek, de remélem a határidőhöz közelebb valóban özönleni fognak. Amúgy köszönöm a jókivánságot és pillanatig se sajnálj a sok munka miatt, mert hozzá vagyok szokva. :))

Bianka írta...

Hű micsoda finomság

Ne búslakodj pl én holnap készítem a gombás ételt :))))

Alíz, Erdélyből írta...

Bianka: örülök, hogy tetszik az ötlet. Egyébként csupán emlékeztetőnek szántam a végén a megjegyzést, nem búslakodom, mert meggyőződésem, hogy sok jó recept fog érkezni. De eléggé jól ismerem az olvasók "észjárását" és tudom, nem árt időnként figyelmeztetni őket a számukra is fontos felhivásokra. :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails