2011. február 24., csütörtök

Madártej, ahogy én készítem

Régebb készítettem ezt a madártejet, pontosabban akkor, amikor Zsuzsihoz jártam radinába. A radina gyermekágyas kismama látogatását jelenti a Székelyföldön és főleg olyan asszonybarátnők látogatására értendő, akik a szoptatós kismamának finom eledelt is visznek. A mi családunkban több generációra visszamenőleg az asszonyok madártejet visznek a szülészetre kismama barátnőiknek, hogy "minél több tejük legyen". Ezt a hagyományt én is tartom, ui. eddig az összes kismama barátnőnek madártejet vittem a kórházba, Zsuzsinak is. Na, most ez nem egy ki tudja, milyen bonyolult madártej, nincs ebben semmi faxni, semmi plusz, nagyanyám óta pluszba annyi került a receptbe, hogy a tojássárga-habhoz szoktam 1-2 kanál vanília ízesítésű pudingot is kavarni, mert tapasztalatom szerint jobb lesz az állaga a tejnek, mintha csak tojássárgával sűrítenénk. Ám, előbb lássuk a hozzávalókat, majd képekben elmesélve az elkészítési módozatot.


Hozzávalók: 2 l tej, 5-6 tojás, 5-6 kanál cukor, 2 tasak vaníliás cukor, 1-2 kanál vaníliás puding, csokoládéreszelék, a tetejére.

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgákat egy tálban habosra kavarjuk a cukorral.

Hozzáadjuk a pudingport is, majd a hideg tej kétharmadát lassan hozzátöltjük a masszához.



Közben a tojásfehérjéket kemény habbá verjük és a vaníliás cukorral ízesített tejben kifőzzük.






A kész habgaluskákat egy tálra szedjük, majd ezután folytonos kevergetés mellett a tojássárgás-pudingporos tejet hozzáadjuk ahhoz a fővő tejhez, amiben a habgaluskák főttek. Amiután az ízesített tej felfőtt ráöntjük a habgaluskákra és csokoládéreszelékkel, de akár befőttel díszítjük.
Nagyon egyszerű az elkészítése, az egyetlen dolog, amire figyelni kell, hogy a habgaluskákat jól kifőzzük, ellenkező esetben "szalonnás" marad.




Jó fakanálforgatást!

15 megjegyzés:

Jutka írta...

Nagyon gusztának néz ki és biztos nagyon finom is, nagyon rég ettem :)

Edó írta...

Én mindig csak készülök rá,de sosem készítettem.Pedig nagyon szeretem.

Kati írta...

Nagzon szeretem, szép, krémes lett úgy látom.

Anikó írta...

A mi családunk egy része Felvidéki származású, ott Látó-nak nevezték, amikor gyermekágyas kismamához mentek és vitték a finomságokat, de komplett ebédet is több napra, hogy nyugodtan tudjon szoptatni, de tudjon enni is.
A madártejet ugyanígy főzöm én is, pudinggal sűrítem, szerintem is krémesebb, finomabb így, mint csak tojással. Annyi csak a különbség, hogy a galuskákat gyöngyöző forró vízben főzöm ki, 1-1 percig minden oldalát, gyönyörű nagyok lesznek, leszűrve rögtön a tálba mennek, amibe a kész madártejet is öntöm. Tetejére karamellszálakat szoktam csorgatni. Szerintem az egyik legfinomabb édesség:-))))

iri írta...

Sosem lehetsz eleg idos ahhoz , hogy meg ne tanulhass!

Bianka írta...

Nagyon guszta

Juci írta...

Nálunk is ez a szokás!
Én is így készítem! Imádjuk!

Névtelen írta...

Nagyon guszta! Lehűtve, jól besűrűsödve, nagyon szeretem! Sajnos csak én, a család többi tagja nem szereti, így régen készítettem.
ica

Ditta tortái írta...

Nagyon régen ettem,nagyon jól néz ki!

Messzenéző Minyon írta...

Ó, látod, a pudingpor még sosem jutott eszembe, én egy kis lisztet szoktam a tojássárgájához adni. De pudingporral biztos sokkal jobb!
Én is nagyon régen készítettem már, ideje lenne!

Ottis írta...

Imádom, pudingporral :) Csakis!!!!

Alíz, Erdélyből írta...

Hú, de kelendő lett a madártejem, s még filóztam, hogy beblogoljam vagy sem. No, de vegyük rendre.

Jutka: szüljél egyet és pont ilyet viszek. :)))))

Edó: tessék gyorsan készíteni! Félóra alatt kész és fogalmad nincs mitől fosztottad meg eddig a családodat. :))

Kati: igen, pudinggal sokkal selymesebb lesz, mint liszttel. :)

Anikó: igazából nálunk is így van, amikor házhoz mennek a barátnők még az első hat hétben szülés után,hogy visznek mindenféle finomságot. Ja, és nálunk babalátó is van, ami azért lényegében más, mint a radina. Ui. a radina minden esetben a frissen szült anyának a meglátogatása, a babalátó pedig elsősorban az új emberkének szól.

Iri: ebben egyetértünk. :)

Bianka: Valóban.

Juci: :))) Nem ez az első, amit egyformán készítünk.:)

Ica: az elég baj, hogy csak Te szereted és a család többi tagja nem. Megértelek, én így vagyok a lucskoskáposztával, de attól még néha főzök magamnak.

Ditta: szívesen megkínálnálak.

Messzenéző Minyon: Nagyanyám és édesanyám is liszttel készítette mindig, a puding az én újításom, de nem saját ötlet, valakitől hallottam én is. :) És amint Katinak is mondtam, sokkal selymesebb lesz a pudingtól, mint a liszttől. Próbáld ki!

Reka írta...

Ez nalunk is nagy kedvenc, a szulinapok hozzavaloja!!!!

Császár Erus írta...

Nyámi, imádom és milyen jó, hogy eszembe lett juttatva. Én is így csinálom és ez a szokás nálunk is. Sokat kaptam én is amíg szoptattam.

zsuzsiga írta...

Nagyon-nagyon finom volt, es "megtette a hatasat", van tejcsi a babanak is. Kulonben nagy kedvencem, barmikor barmilyen mennyisegben!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails