2011. március 5., szombat

Tárkonyos lencseleves

A minap GasztroRékánál láttam egy igen jó tárkonyos lencsegulyást és épp akkor készültem lencselevest főzni. Érdekes módon -noha nagyon szeretem a tárkonyt - mostanig meg sem fordult a fejemben, hogy a lencsét tárkonnyal is fűszerezhetném. Nosza, gondoltam magamban itt az alkalom, hogy a lencsét egy jó kis levesben "összeházasítsam" a tárkonnyal. Csakhogy közben meghívtam ebédre az állatvédő barátnékat, Vicus pedig vegetariánus. Így döntöttem el, hogy a levesem húsnélküli tárkonyos lencseleves lesz. Hát ez lett belőle. Lényeg, a lányoknak nagyon ízlett, Vicus pedig megállapította, ezt még a párja is szívesen megette volna, noha meglehetősen válogatós.

Hozzávalók: csészényi lencse, 2 sárgarépa, 1 petrezselyem, 1 szelet zeller, 1 fej vöröshagyma, csipetnyi tárkony, 1 cikk fokhagyma mokkáskanálnyi szemesbors, mokkáskanálnyi köménymag, só; a rántáshoz: 1 evőkanál liszt, pici olaj, pirospaprika.

Elkészítése: A lencsét megpucoljuk, megmossuk és kb. 1-2 órát áztatjuk. Ezután hideg vízben feltesszük főni. Ha felforrt ízlés szerint sózzuk, közben megpucoljuk a zöldségeket, apró kockára vágjuk és kevés olajon megdinszteljük. Amikor a lencse félig megpuhult, hozzáadjuk a dinsztelt zöldséget és egy teatojásba téve a borsot és a köménymagot. Ha a lencse és a zöldség puha, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát és a finomra vágott tárkonyt, majd berántjuk a levest az evőkanálnyi lisztből készített rántással.

Jó fakanálforgatást!

7 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Még én sem ízesítettem tárkonnyal, nagyon jó ötlet!
Igazán finom lehet:-))

Alíz, Erdélyből írta...

Gesztenye: valóban nagyon finom lett. Érdemes kipróbálni.

4Gyerek írta...

Nza, gondolom GasztroRékának már megköszönted az ötletet, így én csak neked tartozom hálával ezért a párosításért.
Babot főzök tárkonnyal, hogy a humiba nem jött az ötlet a lencséhez is?

GasztroRéka írta...

:) Örülök, hogy neked is tetszett. Nekem koncerten jutott eszembe. A zene sokszor ösztönöz!
A tárkony és a csombor a kedvenc magyar fűszereim, pedig tudom, hogy az a ti specialitásotok.:)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, guszta

Kati írta...

Ötletes, biztos fincsi is.

Seafalcon írta...

Megtaláltam, el is vittem. Biztosan vegán készítem, mert most hústalan napokat tartunk (bár a karajcsonton azért volt elég, amit a borscsba főztünk... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails