2011. május 2., hétfő

Csirkemájtokány egyszerűen

Elteltek az ünnepek meglehetősen szélsőséges hangulatban. Örültem annak, hogy itthon voltak a gyermekeim és azért, mert végre megismerhettem Alina szüleit. Alina a fiam élettársa, a szülei pedig kedves, aranyos emberek. Ugyanakkor szomorkodtam is, mert tragikus körülmények közepette nagypénteken elhunyt egy általam tisztelt és nagyrabecsült ember. Ám, erről több cikket is írtam kedvenc napilapomban, a Krónikában, ha érdekel a történet elolvashatjátok itt, itt és itt, illetve a Morfondír blogomon itt. Annyira lehangolt a szomorú esemény, hogy nem igazán volt kedvem fotózni, pedig sok finomságot készítettem húsvétra. Aztán május elsejére hazajöttek ismét a fiamék majálisozni, és az ő kérésére készítettem ezt a nagyon egyszerű májtokányt.

Hozzávalók: 3 nagyfej hagyma, 1 paprika, 0,5 kg csirkemáj, olaj, só, bors, pirospaprika.

Elkészítése: A májat megmossuk és megtisztítjuk, a hagymát és a paprikát megpucoljuk, majd kockára vágva kevés olajon megdinszteljük. Megszórjuk pirospaprikával, hozzáadjuk a májat és lefödve csendesen pároljuk míg a máj kifehéredik. Ekkor megsózzuk, megborsozzuk és még 5-10 percig főzzük. Krumplipürével és cukros salátával tálaljuk.

Aki az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint étkezik fogyassza egyszerűen salátával vagy párolt zöldséggel.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Nagyon finom, én is szeretem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails