2011. április 14., csütörtök

Pikáns csirkeszárnyak


Ezt a finomságot Puskás Jocó séfbarátomtól tanultam és a recept a Krónika hétvégi mellékletében jelent meg még valamikor 2008-ban. Azóta többször is elkészítettem, viszont mindig olyan gyorsan elfogyott, hogy eléggé kevés fotó készült róla. Mindenképp ajánlom mindenféle hidegtálra, ünnepi asztalra és lényegében azért bányásztam elő az archívumból, mert arra gondoltam, sokan megörülhetnek neki, akik nem kedvelik a bárányhúst. Magyarán, kiváló akár a húsvéti asztalra is azoknak, akik ódzkodnak a bárányhús fogyasztásától, mégis valami különlegeset akarnak asztalra tenni az ünnepen.

Hozzávalók (4 személyre): 80 dkg csirkeszárny, 1 gerezd fokhagyma, só, bors ízlés szerint, 1 evőkanál méz, 2 kávéskanál fehér borecet, 0,2 dl szójaszósz, 0,2 dl chilliszósz, 1 csapott evőkanál őrölt vagy reszelt gyömbér, 2 kávéskanál cukor.

Elkészítése: A megmosott csirkeszárnyak végét lecsípjük és ha úgy jobban tetszik, két részre vághatjuk. A zúzott fokhagymát összekeverjük a szója- és chilliszósszal, sóval, borssal, mézzel, gyömbérrel, borecettel és cukorral. Az így elkészült páclébe egyenként beleforgatjuk a csirkeszárnyakat és egy éjszakán át benne hagyjuk. Ezután a lecsöpögtetett szárnyakat sütőben, vagy grillezőben pirosra sütjük, közben többször is megkenegetjük a páclével. Hideg tálon citromszeletekkel és petrezselyemzölddel díszítjük.

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint húsnapon fogyasztjuk ezt a finomságot lehetőleg jó sok zöldséggel.

Jófakanálforgatást!

9 megjegyzés:

Adél írta...

Itt is de guszta csirkeszárny,muszáj készítenem.Nagyon ínycsiklandozó!

Alíz, Erdélyből írta...

Aleda: Isten hozott nálam! :) Próbáld ki, valóban nagyon finom.

Unknown írta...

Kedves Alíz!

Nagyon ínycsiklandozó ez a csirkeszárny:-)

Egy nagy kéréssel fordulok most Hozzád! Makacska konyhája c. blogban
találtam egy Szpiridon nevű süti-
receptet, amihez rózsakő hozzávalót is ír. Talán Te ismered a magyarországi megfelelőjét, v. helyettesítőjét.
További jó fakanál- és tollforgatást!
Boldog Húsvéti Ünnepeket kívánok!
Ica

Bianka írta...

Nyammi, nagyon finom lehet

Kati írta...

Tényleg nagyon guszták a csirkeszárnyak, Ica tőlem is kérdezte a spiridonban a rózsakő megfelelőjét, de más néven nem tudom.

4Gyerek írta...

csirkeszárny nálunk is favorit. grillezve (hol van már az ehhez megfelelő jóidő?), sütőben éppúgy. az a jó bennük, hogy a pácolási variációk száma nem egytől tízig sorszámozható.
citromkarikás tálalás jól néz ki.

Alíz, Erdélyből írta...

Kedves Ica, elnézést a kései válaszért, de úgy gondoltam, jobb, ha alaposan utánanézek az általad felvetett kérdésnek. Nos, a Makacska által megadott román kifejezésekből indultam ki és a következőt sütöttem ki: rózsakő = szalalkáli. Egyébként én sem hallottam még soha ezt a kifejezést, pontosabban a borászatban ismert a kifajezés, de az valami másra vonatkozik.

Kati: egész biztos szalalkáli - utánanéztem. :)

4gyerek: hm..., én épp a tálalástól nem vagyok elragadtatva, de most már jó így is. :)

Timi írta...

Ez a guszta csirkeszárny nagyon bejött nekem, el fogom készíteni!:-)

Alíz írta...

Timi: készítsd el, nem fogod megbánni. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails