2010. március 6., szombat

Korianderes vöröskáposzta-saláta

Ez egy csudajó saláta és Puskás Jóska séfbarátomtól tanultam a receptjét. Egyszer - évekkel ezelőtt - egy állófogadáson kóstoltam meg ezt a salátát, amikor Jóska szokásához híven Árpi barátjával együtt beöltözve ünnepi séf ruhába, ott állt a rogyásig rakott asztalok mellett és kínálgatta a vendégeknek a finomságokat. Emlékszem, nekem kifejezetten ajánlotta ezt a salátát, odasúgva: "ez a kedvenc salátám". Azóta nekem is kedvencemmé vált...

Hozzávalók: 1 kicsontolt, lebőrözött csirkemell, só, bors, grillfűszer, ízlés szerint, 2 evőkanál olaj a sütéshez, illetve 1 kisebb fej vöröskáposzta, 10 dkg sós földimogyoró, 1 kiskanál durvára tört koriander, 2 evőkanál olívaolaj, 2 kanál vörösborecet, 1 kiskanál cukor.
A hozzávalókon annyit módosítottam, hogy a csirkemell helyett néhány darab pulykamellet hasznosítottam, ami megmaradt, miután szeleteket készítettem belőle. Mivel okosabb ötletem nem támadt, hát beépítettem ebbe a salátába. Illetve vörösborecet helyett balzsamecetet használtam, cukrot nem tettem bele és kb. fél kiskanálnyi koriandert használtam.

Elkészítése roppant egyszerű, mint bármelyik salátának. A vöröskáposztát vékonyra gyaluljuk, enyhén besózzuk és lazán átforgatjuk.


Közben a csirkemellet -esetemben a pulykamell darabkákat - bedörzsöljük a fűszerekkel, majd forró olajban minden oldalán piros-ropogósra sütjük. Miután a csirkemell kihűlt vékony csíkokra vágjuk és a káposztához adjuk a mogyoróval együtt. (A mogyorót hagyhatjuk egészben, de akár fel is darabolhatjuk.). Meglocsoljuk olívaolajjal, illetve a vörösborecetben feloldott cukorral - én csak néhány csepp balzsamecetet locsoltam rá - összeforgatjuk és a tetejére szórjuk a koriandert. Fogyasztás előtt néhány órát hűtőben érleljük. A finom saláta pompásan illeszkedik M. pszichowellness módszerének táplálkozási ajánlatába, húsnapon fogyasztható.
Jó fakanálforgatást!

8 megjegyzés:

sedith írta...

Nyami-nyamm!:)

Ottis írta...

Na ez tetszik!Egyik kedvenc fűszerem újabban a koriander, és hát a vörös káposzta mindig is kedvenc volt!Ki fogom próbálni!

Gál Edith írta...

Nekem is nagyon tetszik! Jól néz ki és biztos, hogy nagyon finom!

Viki írta...

Akkorát nyeltem, hogy magam is meglepődtem. Nagy kedvencem a lilakáposzta, s biztos, hogy sorra kerül. Istenien néz ki.

szannalina írta...

Nagyon guszta!

szannalina írta...

Nagyon guszta!

4Gyerek írta...

hogy ez eddig elkerülte a figyelmem....

Alíz írta...

4gyerek: pedig itt volt korábban is... :)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails