2011. március 16., szerda

Olajbogyósaláta a fiamtól

Csuda érdekes dolgokat főz a fiam, mint például ezt az olajbogyó salátát is. És igaz, hogy szabad "garázdálkodási engedélyt" adtam neki a blogomon, mégsem akar élni a lehetőséggel, mert aszongya, hogy mégiscsak az én blogom... Aztán ez az olajbogyósaláta annyira megtetszett nekem csak a mesélésre is, hogy mondtam neki, akkor e-mailban küldje el a recit, blogoljam be, hogy alkalomadtán majd elkészíthessem.

Hozzávalók: gránátalmaszósz, kardamon, színes bors, fokhagyma, többféle olajbogyó, kivéve a feketét, dió, vagy hántolt napraforgómag, extraszűz olívaolaj.

Elkészítése: Egy kb. két decis bögrét kétharmadáig töltünk gránátalmaszósszal, főszerezzük két csipetnyi kardamonnal és ízlés szerint színes borssal. Belezúzunk két cikk fokhagymát, majd feltöltjük egyharmad rész extraszűz olívaolajjal és jól összekavarjuk. Közben megpörköljük az apróra tört diót vagy a hántolt napraforgómagot és belekavarjuk a szószba. Egy tányérra elrendezzük az olajbogyót, ráöntjük a szószt és már fogyasztható is. Önmagában vagy pitával fogyasszuk.
Dió és hántolt napraforgó helyett készíthetjük mogyoróval vagy kesudióval is.

Jó fakanálforgatást! - üzeni a fiam.

18 megjegyzés:

Kati írta...

Jól néz ki, szóval akkor a fiad is jól forgatja a fakanalat.:) Imádom az olajbogyót.

Edó írta...

Amikor olvastam,hogy olajbogyósaláta,már épp meglepődtem volna,hogy ennyire nem hagyományosat főztél volna:.))Ezt nekem is el kell készítenem,nagyon ízlene.

Alíz, Erdélyből írta...

Kati: s nem csak a fiam, a lányom is! Jó, hogy eszembe juttattad, hogy a lányomtól is blogoljak be valamit, csak azért, hogy érvényesüljön az egyenlőség elve. :) Most majd ő következik.

Edó: próbáld ki! Áronék annyira dícsérik, hogy még nekem is meghozták hozzá a kedvemet. Csak jó lehet...

sedith írta...

Alíz, egyetértek Áronékkal! Ez csakis isteni lehet! Bár még nem kóstoltam, de amiben Kalamata-olajbogyó van, az nálam díjnyertes!:) A fekete miért nem jó bele? Elviszi az ízét, vajon? Tényleg érdekel, megkérdezed majd Áront?

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith: szerintem Áron válaszolni fog a kérdésedre személyesen. :) Ha a facebookon kérdezel rá, talán még hamarabb, mint itt. :)

Jutka írta...

Nagyon különleges..biztosan finom!

sedith írta...

Alíz, köszi, megvárom, amíg ide ír, ha megteszi, mert a facebook-on nem regisztráltam. :)

muuuvi írta...

@sedith: a fekete elviszi az izet. s a masik dolog, hogy a ket decis bogre felet kell csak hasznalni, nem 2/3-ig ahogy itt irja. magyaran a 2 decit elosztod ket fele, marad 1 deci, az egy deci 2/3-ig toltod fel granatalma szosszal. s a tobbi ugy ahogy irja tovabb, csak betartva az aranyokat :)

sedith írta...

Áron, gyors voltál!:) Köszönöm, és az öntetnél is figyelembe veszem az utasításaidat! Még egy kérdést engedj meg: a gránátalmaszószt, ti hol szoktátok venni és miylen kiszerelésben van, mert, bezony, nem ismerem.:):P

muuuvi írta...

mi itt bukarestben a mega image-ban szoktuk venni, de szerintem lehet kapni carrefourban, kauflandban is. s ha nem akkor 2-3 granatalmanak a belit, osszeturmixolod, s kb. 1 kanal cukorral addig fozod mig besurusodik kb. folyekony mez allagura.

sedith írta...

Köszi, ismét, akkor a kauflandban megnézem, mert az van errefelé.:)

GasztroRéka írta...

A kedvenc nasim az olajbogyó. Rengeteg jótékony hatása van! Nem esett messze az alma fájától...:) Büszke lehetsz a fiadra! Jó lenne ha több receptje is felkerülne.
Nagy örömet szereztetek nekem evvel, biztos nagy élvezője leszek!

Jutka írta...

Van egy kis meglepim számodra, nézz be hozzám!

Fagyal Hajnalka írta...

Soha nem szerettem az olajbogyót, de ez nagyon jól néz ki!

zsuzsiga írta...

Ha idod engedi nezz be hozzam, meglepetes var rad.

Császár Erus írta...

Imádok nálad időzni! Ez a sok remek recept humoros leírással megfűszerezve ámulatba ejt:)
Köszönöm, hogy olvashatlak és tanulhatok Tőled! Szeretném meghálálni én is egy kis meglepivel! Várom, hogy benézz hozzám! (remélem nem bántlak a virtuális tegeződéssel)

4Gyerek írta...

Hurrá, még valaki aki nem szereti az olajbogyót.
Azt én is elismerem, hogy jól néz ki, de annyi.
Carrefour, Kaufland van nálunk, de gránátalmaszószról itt hallok/olvasok először. Ez ellenben felcsigázta a fantáziám.

Alíz, Erdélyből írta...

4gyerek: sokáig én sem szerettem az olajbogyót, s a zöldért most sem rajongok, de ez a saláta mesés. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails