2010. június 1., kedd

Kókuszos-, diós csirkemell

Ha már unjuk a banánt, illetve a sima zsemlemorzsába kisütött csirkemellet, változtathatunk rajta, hiszen nincs kőbe vésve, hogy csak zsemlemorzsába lehet panírozni. Az alábbiakban a rántott csirkemell kókuszos és diós változatát láthatjuk, de készítettem már mandula szeletkékbe, illetve durvára zúzott mogyoróba forgatva is. Mindegyik isteni és mindegyik különleges - nem tudnám eldönteni melyiket kedvelem inkább. Mellesleg finomfalat lehet hidegtálon - főleg, ha több változatát készítjük el - a kicsengetés előtt/után érkező "kósza vendégeknek" is. Ám ebben az esetben inkább csirkemell csíkokat süssünk és ne szeletet, mint ebben az esetben én.

Hozzávalók: 1 csirkemell, só, fehérbors, 2-3 tojás, liszt, kókuszreszelék, dió, a panírozáshoz, olaj, a sütéshez.

Lényegében ugyanúgy járunk el, mint a közönséges rántott hús esetében, annyi különbséggel, hogy a tojás után nem zsemlemorzsába forgatjuk, hanem kókuszreszelékbe, illetve durvára tört dióba. De a kezdőkkedvéért az alábbiakban lépésenként is bemutatom.
Tehát, előbb a csirkemellet szép szeletekre vagy csíkokra vágjuk és sóval, fehérborssal fűszerezzük - klopfolni nem kell, mert annyira puha, hogy hamar átsül - majd egy-két órát érleljük a fűszerekkel. Ezután lisztbe forgatjuk,


majd tojásba,







végül kókuszba,







aztán forró olajban kisütjük.








Ugyanígy járunk el, ha dióba, mandulába vagy mogyoróba forgatjuk, akkor is. Annyi plusz munkával, hogy a diót-mogyorót durvára kell aprítani, de megéri, mert nagyon finom.

Jó fakanálforgatást!

18 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Wowwww!! Ez nagyon finom lehet!!! :)

Edit (Esc) írta...

A kokuszos valtozatot sutom en is, ujjabban a lanyom kedvence! Szerencsere ilyen formaban megeszi a hust, mert maskepp...

Bianka írta...

Nagy ötlet, remek lehet.

Férjem imádja a rántott húst és emiatt én is próbálom változatossá tenni neki

Andi írta...

De érdekes, ki fogom próbálni. a diós változat nagyon felcsigázott!

Alíz, Erdélyből írta...

Edit, Bianka, Andi: Csak nektek elárulom, hogy igazából a lányom ötlete volt egy alkalommal, hogy ne forgassuk zsemlemorzsába a húsit, hanem forgassuk kókuszreszelékbe. Hogy az milyen lehet? - kérdezte és mivel minden "hülyeségre" kapható vagyok, mondtam, de már akkor próbáljuk ki dióval is, mert kevés volt a kókuszreszelék. Kipróbáltuk, jó lett, aztán kedvet kaptunk a mandulás és mogyorós változathoz is, le is fotóztuk, csak homályosak lettek a képek. :)

Belly írta...

Tetszik az ötlet,kár hogy férjem miatt nem megvalósítható.Bár ha az én részem a végén kókuszba forgatom,az ellen semmit nem szólhat,nem?:-))))

Alíz, Erdélyből írta...

Belly: de nem ám! S még az is megtörténhet, ha látja, hogy neked izlik, majd ő is kér belőle. Volt már ilyenre példa... :))

Edó írta...

Izgalmasan hangzik!Meg en sem probaltam ilyen formaban,igaz hagyomanyosan se igen szoktam :)

Juci írta...

Szezámmaggal,dióval készítettem a rántotthúst de kókuszreszelékkel még nem, de ki kell próbáljam.
Finom lehet!

Alíz, Erdélyből írta...

Edó, Juci: próbáljátok ki, nagyon finom.

Ottis írta...

Guszta nagyon, én csak darált mandulával ettem eddig, ezt is kipróbálom, természetesen!

Wise Lady írta...

Mindegyik nagyon finom, én is szoktam csinálni őket!

Alíz, Erdélyből írta...

Ottis: próbáld ki!

Wise Lady: mindig mondtam, nincs új a nap alatt. :)))

sedith írta...

Tavalyelőtt karácsonykor próbáltam ki kókusszal, nekem nagyon ízlett, a húgoméknak is, a férjem valami "édeset" vélt felfedezni benne. Szerintem csak egyszerűen a kókuszt az édessel asszociálta, mert semmi édes nem volt benne. Azért megette. :) Dióval, mandulával, mogyoróval még nem próbáltam, de összezúzott kukoricapehellyel és chipsszel már igen!:) Szezámmagról és lenmagról nem is beszélve! Jaj, és egyszer mákosan is ki akarom próbálni, de még nem volt merszem hozzá!

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith: a mákos változaton én is filózok egy ideje. :) Próbáljuk ki! :))))

Viki írta...

Sokat hallottam már mindkét változatról, de még egyiket sem próbáltam, pedig biztos nagyon finom lehet. No majd legközelebb :))

sedith írta...

Alíz, probáljuk ki! Tudod azt is, hogy mikor? Mert én igen!;);):D:D

oximoron írta...

én zabpehelyben szoktam megforgatni, és diósan, sőt mákosan is ettem már! naggggyon finom! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails