2009. december 6., vasárnap

Erdélyi Konyha - ezt kifőztük rendesen

Egy hideg és egy meleg - leginkább ezzel jellemezhetném a múlt hetem második felét. Hideg, mert noha a lányom nagyon szép, ügyes és okos volt a Gólyabálon mégsem nyert, mert nagyon erős volt a mezőny és nagyon kemény volt a verseny. Engem viszont maximálisan kárpótolt, hogy életem legjobb Gólyabálját láthattam és rettentő büszke vagyok arra, hogy lányom is fellépet egy ilyen szinvonalas show-műsoron. Most azonban inkább arról irnék, ami a "meleg" volt a múlt hét végén ehhez azonban kicsit vissza kell pörgetnem az eseményeket. Nos, már sokan kérdezték, mi lett velem, hová tűntem, miért nem irok a blogba. Mindenkinek azt válaszoltam, hogy ez még egyelőre titok, de hamarosan kiderül. Ugyanis az történt, hogy kb. két héttel ezelőtt felkeresett a Corvin kiadó vezetője, hogy szeretne egy gasztronómiai témája lapot kiadni és rám gondolt, ha vállalnám a szerkesztését. Megvallom, nagyon hizelgő volt számomra a felkérés annál is inkább, mert éppen emiatt a blog miatt keresett fel. Magyarán tetszenek neki a bejegyzéseim és az az izvilág, amit próbálok itt bemutatni. Rövid beszélgetés után elvállaltam a szerkesztést - már miért is ne, ha a toll is és a fakanál is egyformán könnyedén mozog a kezemben - csak akkor ijedtem meg egy kicsit, amikor kiderült: a karácsonyi lapszám Mikulás környékén meg kell jelenjen. Na most nem akarnék fárasztani senkit egy lap szerkesztésének igencsak prózai részleteivel, annyit azonban elárulok, hogy épelméjű újságiró/szerkesztő ilyen rövid határidővel nem vállal be. Még szerencse, hogy nem vagyok épelméjű! Igy hát bevállaltam, mert tudtam, hogy van néhány alapember, akire számithatok. Többek közt az erdélyi gasztrobloggerek közül került ki két alapember Ottis és Edith, mindketten gyönyörű munkát tettek a szerkesztői asztalra. Köszönöm Lányok! És igen köszönöm az újságiró kollégáimnak is, akik félszavakból értették, miről van szó és folyamatosan határidőre dolgozó emberek pontosságával jó időben szállitották az anyagaikat. Igy a szerkesztéssel jól haladtam és ezzel párhuzamosan jól haladt a műszaki szerkesztés is, amit Déván végeztek. Aztán Varga Károllyal, a dévai Corvin Kiadó- és Nyomdavállalat vezetőjével az utolsó napokban "felhecceltük" egymást, hogy mutassuk be a lapot a gyergyószentmiklósi Szent Miklós Napok káposztaléleves-főző versenyén. És úgy lőn...
Amint látjátok Robi-séf barátom - aki az egyik interjúalanya a folyóiratnak - igencsak örvendezik az új kiadványnak, de elismerően szólt mind a kezdeményezésről, mind lapról Wichmann Tamás, többszörös kenu világbajnok, aki mesterszakács egyébként és a verseny zsűrielnöke volt. A standunkat azonban meglátogatta városunk polgármestere is, aki szintén nagy érdeklődéssel forgatta az új lapot. Az alábbi képen egyébként a farmeros úriember a kiadó, mellette a polgármester, majd én.Na, nem is csépelem tovább a szót: keressétek az új Erdélyi Konyhát az újságárusoknál. A kiadó jóvoltából - mivel karácsony közeleg - jelentős mértékű kedvezményt adott az első lapszámra. Magyarán a lap árának fele, illetve a gyönyörű kivitelezés a kiadó ajándéka, a koncepció és a tartalom egy része az én ajándékom. Szóval vegyétek, lapozzátok és főleg főzzetek belőle, mert ebben a lapban csak hiteles - valaki által kipróbált - receptek vannak. Még annyit róla, hogy az első lapszám 36 oldalon jelent meg sok szines képpel és jobbnál-jobb receptekkel, erdélyi falusi disznóvágási hagyományokat felelevenitve benne, illetve bepillantva egy festőrestaurátor konyhájában. De teljes menüsort ajánl Robi-séf barátom, Ottisról és Edithről nem is beszélve, mekkora munkát végeztek, de erről majd ők beszélnek. S ki ne hagyjam: vannak benne vegetariánus receptek is.

Na vegyétek és lapozzátok és ha tetszik rendeljétek meg!

38 megjegyzés:

sedith írta...

Na, ebben a pillanatban harangoztam be én is. :) Most pedig elolvasom, amit írtál. már nagyon kíváncsi vagyok, hiszen tudod!:)
Sajnálom, hogy a lányod nem nyert a versenyen, de sebaj, kárpótlódik ő még sokszor emiatt. úgyis ő volt a legszebb!;):)

sedith írta...

Hát, Alíz, le a kalappal! Mondjuk, engem a szerkesztéssel járó apróbb részletek sem untattak volna:P, de amit írtál, az olyan ... teféle!:D Le a kalappal előtted, előttetek és köszönöm, hogy megemlítettél, bár az én munkám ahhoz képest, amit te és a többiek végeztetek, semmiség. Nagyon várom már, hoyg én is hozzájussak egy példányhoz! Hallod-e, ha már van az újságárusoknál, talán beszerezhetem onnan, hogy ne kelljen küldözgessed postán. És lehet még hamarabb is hozzájutok. :):-$

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith: neked tiszteletpéldányok járnak. Hétfő előtt úgysem lesz az újságosnál, és amikor oda viszik, akkor neked is viszik, ezért is kellett a postai cimed :)

BeckZsu írta...

Gratulálok a szép feladathoz és az első számhoz, sok sikert kívánok a folytatáshoz is!
Szívesen olvasnám is a lapot, nem tudom, itt kapható-e.

Palócprovence írta...

Gratulálok! :)

szepyke írta...

Gratulálok, és nagyon büszke vagyok rátok!:)

Ottis írta...

Szia Alíz!Már nagyon várom, hogy a kezembe vehessem!Hamarosan én is írok egy bejegyzést!

jókaja írta...

Gratulálok!
Biztos vagyok benne, hogy vinnék az egész Kárpát-medencében, ha kapható volna.

Hobbiszakács írta...

:-)
Sok sikert!
:-)

Edit (Esc) írta...

Gratulalok!!! Ugyesek vagytok!
A lanyod is ugyes, szamodra ugyis a vilagon a legszebb es legokosabb :)

Süti Bazár írta...

Én is szívből gratulálok! Sok olvasót és további minden jókat kívánok! :))

Judit írta...

Gratulálok, meg kell keressem nálunk is!

Judit írta...

Ja és még annyit, már nagyon ideje volt, hogy legyen egy itthoni ilyen témájú lap!
Még egyszer gratulálok!

ilgya írta...

Gratulálok lányok! Minden elismerésem! Mindenképpen szeretnék belőle,aláírva mondjuk jobb lenne,de ha Erdélybe járok beugrok hozzátok-

Névtelen írta...

Szívböl gratulálok! :)
Hatalmas, de gyönyörü munkát végeztetek! Nagyon kellett már egy ilyen szép lap.
Vajon én hozzá tudnék jutni valahogyan Németországból?

Jutka írta...

Szia Alíz
Hol lehet megrendelni a lapot, vagy írtad és nem voltam eléggé figyelmes?
Nekem is kell, gratulálok Nektek. Pussz Jutka.

Kiskukta írta...

Hú Alíz, ez hatalmas munka volt, de a lap gyönyörű lett, legalább is amit mi belőle látunk, be fogok én is szerezni belőle egy példányt!

schteca írta...

Gratulálok, nagyon-nagyon dolog, nagyon szeretném megvenni, vagy megrendelni. Tudsz arról valamit, hogy pl. itt Pesten ez lehetséges?

Edó írta...

Gratulalok Alizkam,mar igy nagyon szepnek nez ki,alig varom holnap megvehessem,remelem megkapom.Buszke vagyok ratok!Szukseg volt erre a lapra.

M írta...

Nagyon, nagyon örülök, és gratulálok!!! :) :) :)

Alíz, Erdélyből írta...

Kedvesek: mindenkinek köszönöm a gratulációkat és a jókivánságokat. És elnézést, hogy igy egyben köszönöm meg, nem névreszólóan, ahogyan szoktam. De a helyzet az, hogy máris dolgozom a januári lapszámon és mindenképp el kell telnie egy kis időnek, amig rutinossá válik a munka.

Akik megrendelés felől érdeklődnek: az Erdélyben/Romániában élők számára egyszerű, ott lapban a megrendelő iv minden szükséges tudnivalóval. A külföldieknek viszont kicsivel macerásabb, ui. a folyóirat árán felül a postai költséget is a megrendelőnek kell téritenie. Ezt direktben a kiadóval kell intézni www.corvinkiado.ro oldalon Kapcsolatok cimszónál megtaláljátok a cimet amelyen keresztül le lehet levelezni a külföldi megrendelést.

M.: lesz honlap is, Áron csinálja. :))

Jutka írta...

Nagyon szépen köszönöm, eljutott hozzám a tisztelet példány. Gratulálok Nektek, nagyon szép lett
Jutka.

Alíz, Erdélyből írta...

Szivesen, Jutka és köszönöm a gratulációt. :)

fenci írta...

Gratulálok! ügyes(ek) vagy(tok)! meg fogom venni mindenképp! sok jó ötletet kapok itt a blogon is

sedith írta...

Szia, én is már tegnapelőtt óta forgatom!:D Köszönöm, Alíz!!!:D

timus írta...

Pedig nagyon jól elférne a magyar piacon egy Erdélyre fókuszáló magazin... na, hátha hozzájutk majd. :) Egyébként gratulálok, hihetetlen mennyi energiád van Alíz. Ja és persze Editnek és Ottisnak is! Kíváncsi vagyok nagyon erre az újságra. :)

Alíz, Erdélyből írta...

Timus: meg lehet rendelni Magyarországon is, sajnos a postaköltséget is a megrendelőnek kell állnia, de lehetséges. A www.corvinkiado.ro oldalon a Kapcsolatok cimszónál megtalálod a cimet, amelyen le lehet levelezni a megrendelést.

fenci írta...

Hová tüntél? mióta várjuk a karácsonyi finomságokat!

Kiskukta írta...

Áldott, békés Karácsonyt kívánok neked és egész családodnak!

Névtelen írta...

Boldog karácsonyt kívánok az egész családodnak!
szeretettel
Bea

mandy tarragon írta...

Boldog karácsonyt, Alíz :)

Kiskukta írta...

Nagyon boldog új esztendőt neked és egész családodnak!

sedith írta...

Adjon isten minden jót
az új esztendőben:
jobb időt mint tavaly volt
az új esztendőben,
jó tavaszt őszt telet nyárt,
jó termést és jó vásárt
az új esztendőben!

Adjon isten minden jót
az új esztendőben:
drága jó bort olcsó sót
az új esztendőben,
jó kenyeret szalonnát,
tizenkét hónapon át
az új esztendőben!

Adjon isten minden jót
az új esztendőben!
Vegye el mind a nem jót
az új esztendőben;
mitől félünk mentsen meg ,
amit várunk legyen meg
az új esztendőben!

BÚÉK!

Alíz, Erdélyből írta...

Mindenkinek köszönöm mind a karácsonyi-, mind az újévi jókívánságokat! És mindenkinek hasonló jókat kívánok!

Renata Kalman írta...

Gratulálok (kicsit késve) és további jó munkát!
Nagyon stramm vagy, hogy egy ilyen szoros munkaidőt bevállaltál!
(elárulod a csillagjegyedet?

Alíz, Erdélyből írta...

Renáta: mi más lehetnék mint Nyilas. :)) Annak is a jobbik változatából, amelyik csak olyan célt "lő be" magának, amit el is ér. Ehhez még társul a Bivaly szivóssága, terhelés- és munkabirása. Illetve a latens Skorpió aszcendens, ami időnként eléggé előtérbe kerül. :) És köszönöm.

Renata Kalman írta...

Ja akkor jól sejtettem. Én is Nyilas vagyok, csak nekem hozzá a Szűz és az Ikrek társul....:)

Névtelen írta...

Hol lehet kapni az Erdélyi Konyhát?
Sok újságosnál kerestem már, de még csak nem is hallottak róla.
Köszönettel és üdvözlettel J.né Cs. Irén

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails