2010. október 3., vasárnap

37. VKF! - Harmadik beszámoló

Off: Gombaversek 2

Az őszi erdő avarán bóklászva
elgondolkodtatott egy furcsa észlelet.
A kidőlt fa körül számos gomba termett,
és magán a tuskón is nőtt egy „részlelet”.
Vajon énbelőlem mi sarjad itt majdan,
ha a közönyös idő az avarba eltemet?

Azt hiszem, ha gomba lennék is talán,
semmiképp nem vargánya, az ízletes,
(mely páratlan mártást ad bakonyi módra,
de lehet belőle akár egy jó leves…)

Ha belegondolok, mennyi hiúság van bennem
(szerintem elég sok, nej szerint rengeteg…)
eldőlt a kérdés, nem lehet vita tárgya:
Mi lennék más, mint óriás pöfeteg?

Ime Trendo újabb gyöngyszeme, amit küldött nekem, hogy vidámabb legyen a beszámolóm. Most pedig igencsak csipkednem kell magam, hogy gyorsan összegezzek még néhány pályamunkát, mert másfél óra múlva mennem kell színházba. S most nehogy valaki tévedésbe essék, hogy szórakozom ahelyett, hogy itt szaporán összegeznék, ugyanis esetemben a színházbajárás benne van a "munkaköri leírásomban", nem szórakozás, nem kikapcsolódás, hanem munka, mert előfordulhat, hogy kritikát vagy tudósítást kell írnom az előadásról. Tehát árgus szemekkel kell figyelnem és másokhoz képest nem lazuluk, hanem intenzíven dolgozom. Na jó, néha szórakozom is, ha éppen kedvemre való, amit játszanak. S ha most netán valaki azzal a kritikával illetne, hogy a kutya is jó dolgában veszik meg, akkor annak azt kívánom, hogy a saját településén egy évig járjon el mindenféle rendezvényre, arra is ami érdekli, de legfőképpen azokra, amik egyáltalán nem érdeklik. Aztán utána beszélhetünk a témáról... Na, de összegezni akartam, nem fosni a szót.

Zsófi a Zsófi konyhájából ázsiai gombalevest főzött laskagombából, sőt felsorolta a laskagomba néhány jellemzőjét is. A laskagomba mellett szójacsírával és zöldségekkel készülő levest, különleges fűszerezése miatt inkább ínyenceknek ajánlanám. Nem fognak csalódni benne. Hmm, de megkóstoltam volna én is!... Na mind1, most nem jött össze, de majd legközelebb, ui. kiadtam a feladatot a mesterséges intelligencia fejlesztőknek: kitalálni, hogyan lehet csatolt fájlban egy tányér ételt küldeni! Szerintem, már dolgoznak rajta, csak idő kérdése, hogy megjelenjen a piacon a szoftver.

Mackófalat nem aprózta el a dolgokat: egy bejegyzésben küldte az összes gombás finomságát, amit erre a VKF! fordulóra szánt. Meggyőződésem, hogy van még a tarsolyában, de hirtelen egyszusszra "csak" ennyire futotta. S most kapaszkodjatok! Először is bemelegítésképpen, csak úgy lazán összedobott egy kis gombás-sajtos csirkemellet, adagok nincsenek, mert ez egy olyan recept, amihez nem is kellenek. Az adagokat unciás mérleggel mérőknek kimondottan nem ajánlom, de azoknak igen, akik akár egy kép alapján is tökéletes aranymetszésbe képesek egy ételt a családjuk ízlése szerint összehozni. Aztán készített egy adag rókagombát paprikás lisztben, amit a gombászó keresztszülei szerettettek meg vele. Sajnos, fotó nem készült róla, mert mire Pocikabogi előkotorta a fényképezőgépet, a család felfalta az ínyencséget. Fel a fejjel, Bogi, ez előfordult már szerintem minden tisztességes gasztrobloggerrel.

Tovább menve ugyanabban a bejegyzésben olvasható Mackófalat "teljesen főzés ellenes" párjának a gombás csirkenyársa sütőzacskóban, amit Pocikabogi születésnapjára készített. Ügyes férj az ilyen! Megtartanivaló - ahogy mifelénk mondják. Ehhez a recepthez viszont már készült fotó, s ha éppen nem lenne teltház nálam, akkor nekiestem volna a monitort nyalni olyan kívánatos. Gratulálok az ügyes Háziúrnak! Isten tartsa meg a jószokását!


A továbbiakban - még mindig Mackófalatnál tartunk - elkészült egy töltött krumpli, naná, hogy gombával. Ez is egy végtelenül egyszerű és nagyszerű étel, természetesen adagok nélkül, mert az ilyet egy gyakorlott háziasszony érzésből dobja össze. Aztán a végére Pocikaboginak még eszébe jutott két dolog, s mivel így esett, hát beblogolta azokat is. Az első a tejfölös gombás tészta husisan - aminek gondolatától is összefutott a nyál a számban - a másik pedig egy olyan gombaleves, amit még kiskorában tanult elkészíteni. S itt a végén jegyezném meg, hogy egyebek mellett emiatt döntöttem úgy, hogy a beérkezés sorrendjében különösebb kategorizálás nélkül blogolom be az összesítést, mert az ilyen jellegű bejegyzéseknek külön varázsa/bája van. Lesz még ilyen.

Padparadsa a Nagy Levin szakácskönyvéből rántott őzlábgombát készített sáfránymártással. Micsoda finomság! - kiáltottam fel, amikor láttam és rögtön könyvjelzőztem. Mert az őzlábat sokféleképpen elkészítem én is, na de, hogy sáfránymártással és rizsgombóccal is lehetne, meg sem fordult a fejemben. Egy a sok közül, amit ki fogok próbálni! De ha már Padparadsánál időzünk, érdemes bekukkantani a másik blogjára is mert csuda érdekes dolgokat ír ott is. Megvallom őszintén, alaposan ottfelejtettem magam nézelődés, szemlélődés közben, pedig mindig "csak még ezt olvasom el" módra "biztatgattam" magam.

Elif, az Izmorzsákról Jade csodás almás táskáját alakította gombás-túrós táskává, de csak azért, mert annyira megtetszett neki az almás táska tésztája. A kísérlet sikerrel járt, a tészta kiállta a próbát és Elif magabiztosan ajánlja mindenkinek kipróbálásra. A kép alapján magam is csatlakozom hozzá, hiszen egy ilyen gyönyörűség milyen is lehetne, mint tökéletes. Jajjjjj, Istenem, ezt is muszáj lesz kipróbálnom egy szép napon!



S itt akkor megint leállok, mert öltöznöm kell, hiszen dance.movement.theater fesztivált szervezett a Figura Stúdió Színház és ma este nyolctól Pintér Béla és társulata áll a színpadra, amit ki nem hagynék akkor sem, ha nem munka lenne. Szóval ez ma inkább szórakozás, mert nagyon szeretem ezt a társulatot és mindazt, amit csinálnak. De folyt. köv holnap!

11 megjegyzés:

duende írta...

Remek receptek, remek összefoglaló! Külön gratula Trendonak. :)

trendo írta...

Hogy miért nem én nyertem? :)

Rókagomba nélkül maradt
a gombás rizottó,
mert kizabálta belőle
a gombákat az Ottó...
Legközelebb nem is főzök,
legfeljebb velőt!
Azzal távol tarthatom
e gombakedvelőt!

sedith írta...

Ismerős ez a "csak még ezt olvasom el"-szindróma. Én nálad is rendszerint elfeledkezem az időről. Meg még van néhány blog.:) CSak azt bánom, hogy az időt nem úgy találták ki eleve, hoyg ennyi az életnek, ennyi a blogoknak, különben teljesen ittfelejteném magam.
Csudaklassz forduló, isteni receptek bukkantak elő!

Alíz, Erdélyből írta...

Duende: köszönöm, köszönöm.

Trendo: elképesztő vagy! Hol fér meg a fejedben ennyi rim?

Jutka írta...

Nagyon jóóó, gratulálok pussz J.

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith: az idő kérdésében egyetértünk. Amúgy valóban nagyon klassz ez a forduló és még milyen érdekes recik vannak hátra! Na de rendre sorra kerülnek. Most igyekszem, hogy még néhányat beblogoljak, mielőtt megyek Szárhegyre.

Jutka: Köszönöm az elismerést!

trendo írta...

Írjál összefoglalót és cikket jó sokat
és máskor is látogasd a jósokat!

(Gastrodamus:)

Padparadsa írta...

Élvezettel olvasom az összefoglalót! És nagyon köszönöm a rólam írtakat, kedves Tőled! :)

Alíz, Erdélyből írta...

Trendo: :)))))))))))))))) Köszi a jó tanácsot!

Padparadsa: Inkább természetes. :) Ha már szétnézek valakinek a blogján igyekszem felfedezni olyasmiket is, amik esetleg mások figyelmét elkerülik, noha lehet, hogy egyébként érdekelheti őket. ::)

Ottis írta...

Nagyon guszták ezek a gombás kaják!Egyik jobb, mint a másik!Én is mennék szívesen színházba, bár a tegnap voltam én is az itthoni első bérletesre .-)

Alíz, Erdélyből írta...

Ottis: valóban, kész élvezet feldolgozni őket. A tegnapi előadás pedig valóban nagyon szuper volt, ha bármikor megy Csikba Pintér Béla és társulata, ne hagyd ki. Nem fogod megbánni!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails