2011. november 25., péntek

Sütőtökös csirkemájragu wokban

Ez a szép színes étel azért lett ilyen, mert épp ilyennek képzeltem el. :) Na, most, viccen kívül, az egész azzal kezdődött, hogy ebben a borús, ködös novemberben valami szép, színes, vidám ételre vágytam, legfőképp azért, hogy a Székely Gazda olvasóinak megmutathassam, lehet a szürke hétköznapokba is színt vinni egy kis ötletességgel. Másrészt föltétlenül olyan ételeket akartam készíteni, amiben sütőtök, cékla, körte és birsalma van. Így készült el egy egész sorozat, amit rendre beblogolok, s nagyon örülök, hogy sikerült olyan sorozatot készítenem, amivel megmutathattam, milyen sokféleképpen felhasználhatóak ezek a zöldségek, gyümölcsök.

Hozzávalók: 40 dkg csirkemáj, 1 nagyfej hagyma, 1 piros és 1 zöldpaprika, 30 dkg sütőtök, olaj, só, bors, zsálya (ez utóbbi el is maradhat). 

Elkészítése: A sütőtököt felszeletelve megsütjük, a csirkemájat megmossuk, megtisztítjuk, villával megszúrkáljuk és nagyobb darabokra vágjuk. Mielőtt az étel készítését elkezdenénk, előkészítjük a zöldségeket is: a hagymát és a paprikát megmossuk, megpucoljuk és nagy kockára vágjuk; a megsült sütőtököt kb. akkora darabokra vágjuk, amekkorák a májdarabkák. A wokban felhevítjük az olajat, majd a víztől leitatott májat hirtelen ropogósra sütjük benne. Hozzáadjuk előbb a hagymát, majd a paprikát és az edényt folytonosan rázogatva (illetve kavargatva) addig pirítjuk a zöldséget, amíg a széle picit megpörkölődik, de a közepe még roppanós marad. Közben sóval, borssal és (aki szereti) zsályával fűszerezzük, végül hozzáadjuk a sütőtököt és összeforgatjuk, összemelegítjük a raguval. Részeges körtével tálaljuk.

Tipp: Ha nincs wok, elkészíthető egy nagyobb serpenyőben is, de figyeljünk arra, hogy magas hőfokon készüljön az étel.

Jó fakanálforgatást!

2 megjegyzés:

Gerdi írta...

Én ezt nagyon tudnám szeretni, de a többiek kipiszkálnák a sütőtököt:-) Pedig én úgy szeretem...

Alíz írta...

Gerdi: Egy próbát azért lehet, hogy megér. Változik az emberek ízlése... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails