2012. március 18., vasárnap

Zöldborsóleves csirkemellel

Ez a leves úgy lett, hogy az utóbbi időben csontos csirkemellet vásároltam több alkalommal is a lányomnak csomagolni, mert ez olcsóbb - az a néhány lej is számít néha - és én is ki tudom csontolni. Így hát csirkemellfilé ment a csomagba a lányomnak, a csontok meg egyre gyűltek a fagyasztóban és már kezdeni kellett vele valamit, ugyanis kidobni csak úgy sajnáltam. S az az igazság, hogy engem nem neveltek arra, hogy csak úgy kidobjunk olyasmiket, amivel még lehet kezdeni valamit a konyhában. Aztán egyik szombaton - mert rendszerint ilyenkor van nálunk nagy főzés - elővettem a fagyasztóból és egy kanál ételízesítővel feltettem főni, közben előszedtem a zöldségeket, kezdtem pucolni és szétnéztem még mit adhatnék hozzá. Volt még zöldborsó is a fagyasztóban Manci és Jutka szomszédasszonyomnak köszönhetően, hiszen még a tavaly nyáron ők hoztak nekem nagyobb mennyiségben borsót. Így hát lassan kezdtem felépíteni a leveskémet, de lássuk, hogyan is.

Zöldborsóleves csirkemellel 

Elkészítési ideje: 30-40 perc. Kitűnő maradékhasznosító leves, olyankor érdemes készíteni, ha nagyobb mennyiségben filézünk csirkemellet, vagy combot és a megmaradt csontos részekkel nincs mit kezdenünk.

Csirkealaplé: kb. félkilónyi csirkemellcsont és/vagy csirkecombcsont, 1 evőkanál házi ételízesítő, kevés só. 
Leves: 1 evőkanál kacsazsír, 1 kisfej hagyma, 1-2 szál sárgarépa, 1 szál petrezselyem, 1 szelet zeller, ½ kg fagyasztott zöldborsó, só, bors, pirospaprika. 
Tálalás: petrezselyemzöld és tejföl. 

1. A csirkecsontokat megmossuk, hideg vízben egy kanál házi ételízesítővel és pici sóval feltesszük főni. Ha felfőtt, a habját többször is leszedjük és csendes tűzön addig főzzük, amíg a hús leválik a csontról.
2. Ezalatt a zöldséget megpucoljuk, megmossuk, a gyökérzöldségeket karikára, a többit kockára vágjuk.
3. Egy kanál kacsazsíron megdinszteljük az apró kockára vágott hagymát, hozzáadjuk a gyökérzöldségeket, puhára pároljuk, majd megszórjuk pirospaprikával, borssal és feltöltjük a csirkealaplével.
4. Ha felforrt a leves, akkor hozzáadjuk a zöldborsót, ízlés szerint sózzuk, és csendesen addig főzzük, amíg a zöldborsó is puha lesz.
5. Közben a control leszedjük a húst, a leveshez adjuk és ismét felforraljuk.
6. Tálaláskor petrezselyemzöldet és tejfölt kínálunk mellé.

Jó tudni! 
• Kacsazsír helyett olajt, házi ételízesítő helyett pedig a kereskedelemben vásárolhatót is használhatunk.

Jó fakanálforgatást!

3 megjegyzés:

alterego írta...

Remek ötletet adtál, köszönöm :-)))

Kati írta...

Bizony mi sem dobunk ki semmit, így teszem el én is a csontokat mikor kifilézem a húst. Levest szoktam én is főzni belőle, fokhagymás levest, zöldséglevest, gyümölcslevest, mikor mit:)
Nagyon szép a tálalásod, és el tudom képzelni milyen finom ez a leves. Nekem is van még zöldborsóm a fagyon, el is készítem én is levesnek nemsokára.

Alíz írta...

Alterego: ezért van ez a blog, vagyis az ötletekért.

Kati: most megint csak azt monhatom: ugye, ugye, nem is olyan nagy a távolság közöttünk? :))) Mindenképp nagyon tetszik, hogy ennyire egyformán gondolkodunk néha. :) És szerintem, ez sem véletlen. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails