2009. október 13., kedd

Környezettudatos vásárlásra buzdít a Zöld Erdély

Körüzenet formájában jutott el hozzám a Zöld Erdély környezetvédő ifjak felhívása, mely szerintem igenis érinti a gasztrobloggereket. S ha már érinti, érdekelje is őket! Gondoltam, útjára bocsátok én is egy ilyen körbekérdezős játékot, amiből több is kering a Cyber-világban; egyrészt, mert kíváncsi vagyok; másrészt, mert nagyon tisztelem és szeretem a Zöld Erdélyt. Ügyes talpraesett fiatalok, többször is tiltakoztak a verespataki környezetszennyező aranybánya nyitása ellen és igen, eljöttek Gyergyóditróba is, hogy okos érveiket elmondják a felszíni szienit kitermelés nyitása ellen. Bátor kiállásukkal rengeteg sok ellenséget szereztek maguknak, de hála Istennek barátokat is. Most újabb akcióba kezdtek, amiben a környezettudatos vásárlást szorgalmazzák, vagyis azt állítják, hogy "vásárláskor a pénzeddel szavazol" és egyáltalán nem mindegy, hogy az egészséges helyi termékek megmaradását szorgalmazod, vagy a multik által kínált silány minőségű termékeket. De minderről itt olvashatsz bővebben. Eredetileg be akartam másolni vázlatosan A környezettudatos vásárló tízparancsolatát, amit megfogalmaztak, de meggondoltam magam, igenis vegyétek a fáradtságot, kattintsatok rá a linkre és ott, az ő honlapjukon olvassátok el, miről is szól ez a történet. Elöljáróban annyit elárulok, hogy meglepődve vettem észre, mennyire egy rugóra jár az eszem a környezetvédő fiatalokkal, ugyanis a tíz pontot teljes mértékben betartom. Mondjuk, esetemben sokat nyom a latban a lokálpatriotizmusom és a vékonyka pénztárcám, mert nehogy azt higgye valaki, hogy az erdélyi magyar újságíróknak fenékig tejfel az élete. De az sem mellékes szempont, hogy a hazainak mindenképp jobb az íze, mint a génmanipulált, napot, földet, vizet nem látott zöldségeknek és gyümölcsöknek. Húsféléből is tőkehúst vásárolok, mert nálunk hála Istennek még vannak mészrászékok, ahol helyi mészárosok árulják a húst.

A játék, amivel megtoldom a Zöld Erdély felhívását egy kérdés, amit legalább három bloggernek kell továbbítani:

Hány pontot tartasz be A környezettudatos vásárló tízparancsolatából és indokold meg miért tartod be azokat? (Az én indoklásomat fennebb már olvashattátok.)

A kérdést továbbgurítom: Chef Vikinek ,
Edónak,
Gabojszának.

8 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Köszönöm a kérdést! Aktuális, mindenkit érintő téma!

Átnéztem a "tízparancsolatot" - szinte minden stimmel!

szepyke írta...

Alíz, akkor itt van:
http://szepsegtar.blogspot.com/2009/10/miert-jo-napjainkban-fiatalnak-lenni.html
Várom!:)

Gabojsza írta...

Alíz, kis türelmed kérem a válaszadáshoz, mert szeretném rendesen megválaszolni, de pillanatnyilag el vagyok havazva munkaügyileg:-) Köszönöm

Alíz, Erdélyből írta...

Chef Viki és Gabojsza: nem hajt a tatár, várok türelmesen :)

Szepyke: mindjárt válaszolok. :)

sedith írta...

Én is jártam itt, elolvatam a parancsolatokat is! Remélem, hozzám is eljut majd egyszer a körkérdés!

Alíz, Erdélyből írta...

Sedith: Merem remélni én is! :)

Edó írta...

Aliz,koszi a kredest!Amint idom lesz alaposan vegiggondolni megvalaszolom igerem!:)

mandy tarragon írta...

eljutott hozzám is a kérdés, belinkeltelek :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails