2010. szeptember 26., vasárnap

37. VKF! - Első beszámoló

Hmmm, mondanom sem kell - hiszen, aki próbálta, tudja -gondolkodtam egy sort azon, hogyan, miként is rendszerezzem ezt a VKF! pályázatot. Több lehetséges, frappáns változat is felmerült, végül a legegyszerűbbet választottam: beérkezési sorrendben fogom összesíteni ezt a fordulót, mert nekem ez tűnik a leggyorsabbnak, márpedig igencsak szorít az idő most engem. De a vállalás, az vállalás és igen alapos oka kell legyen, hogy elmulasszam.

Nos, a "minden gomba jó gomba, csak az ember goromba" mottójú felhívásra elsőként Trendo, a Gastrodamus, jós és séf - aki azóta már jó barátom lett - válaszolt egy frappáns paródiával, kettőből lehet találni kinek címezte. De szerintem azt is díjazni fogja, aki kitalálja, hol van a képen látható ételben a gomba. Na persze, ettől függetlenül főzött is, nem is akármilyen ételeket! Többek közt ezt a kiváló pikáns kucsmagomba becsináltat Dobos János mester emlékére, aztán jót derülhettek ezen az íráson is, amiből nem derülnek ki részletek a "besamellmártásos gombával töltött palacsinta, firleflancos divatsalátával körítve" étel receptjéről, de megtudhatjuk, hogy mégiscsak versenybe száll a csajokkal Galagonya. Ebben a bejegyzésben a pasik ragadnak fakanalat és isteni ételt főznek, így hát nem csoda, hogy szeptemberre már csak néhány gombafohászra és gombaversre futotta, amit mind-mind érdemes elolvasni Trenodnál. Vagy Galagonyánál? Na ezt döntse el ki-ki magának...

Bianka, a kiskonyhájában gombával és barnarizzsel töltötte meg a cukkinit és nézzétek, milyen gyönyörűség lett belőle. És ez annál is inkább értékelendő, mert Bianka alig egy éve került barátságba a gombával és még a termesztettet is előbb a családján tesztelte: ha nekik nem lett bajuk tőle, akkor másnap evett belőle. Ugye tudod, Kedves Bianka - akit egyáltalán nem mellékesen a leghűségesebb olvasómként tartalak számon - éppen azzal növelted a mérgezés veszélyét, hogy másnap fogyasztottad a gombát? Csak zárójelben mondom - mások okulására is -, hogy a gomba a leggyorsabban romló élelmiszerek egyike, hűtőben sem szabad tárolni elkészítés után 24 óránál tovább. Szakemberek szerint a legtöbb mérgezést olyan ehető gomba okozza, amelyet nem tároltak megfelelőképpen, illetve egyszerűen ételmérgezést kaptak a megromlott gombás ételtől.

S akkor most itt van Belly tejszínes gombalevese, amit akár én is főzhettem volna, annyira a szájam ízlése szerint való, mert csak egy kis gomba, egy kis tejszín, érzéssel fűszerezve, hogy érvényesülhessen a gomba kiváló íze. Szóval mindenkinek ajánlom, hogy bekukkantson Belly konyhájába, de nem csak az isteni gombaleves miatt, hanem azért is, mert sok érdekes dolgot tudhat meg a gombákról, illetve Belly édesapjáról, aki rendszeresen vitte a családjának a gombát.

S akkor most itt abbahagyom holnap estig, de ígérem holnap serényebb leszek, illetve korábban kezdem, hogy minél többet tudjak bejegyezni. Türelem, mert haladok, ha lassan is. :)

11 megjegyzés:

Edó írta...

Alíz,nézz át hozzám,mert meglepid van,puszi!

Bianka írta...

Köszönöm a tanácsot :))))

Alíz, Erdélyből írta...

Edóka: nem vedd rossz néven, de csak azután tudok foglalkozni a kedves dijjal, miután letudtam a "házi feladataimat". :) Köszönöm, hogy rám gondoltál.

Bianka: nem állt ki nagyból, csak épp arra gondoltam, hogy ami nekünk - gombatermő vidéken élőknek - teljesen természetes, az talán nem annyira egyértelmű azoknak, akiknek nem hozzák házhoz a gombát. Ezért irtam le. :)

Fagyal Hajnalka írta...

Szia! Kreatív blogger-díjat kaptam, és rád gondoltam annak továbbadásánál. Fogadd sok szeretettel!:-)

Fagyal Hajnalka írta...

Szia! Kreatív blogger-díjat kaptam, és rád gondoltam annak továbbadásánál. Fogadd sok szeretettel!:-)
Nem baj... majd foglalkozol vele az Edókáé után! :-)

Ms. Poppy írta...

Micsoda újszerű feldolgozás! Tetszik ez a beérkezési sorrend dolog, pláne, mert teljesen lutri, ki mikor kerül sorra.:)
Győzöm majd észben tartani a jobbnál jobb recepteket.

trendo írta...

Nem igazán értem, miért is tetszik ennyire az összefoglalód első része? :)))))) De majd csak rájövök! Mert okos is vagyok, nemcsak ilyen qrva szerény! :)

reku írta...

Nálam is van hólabdád. Úgy látom harmadik. Hehehe.

reku írta...

Nálam is vár egy hólabda.

duende írta...

:)) Tényleg elhavazódtál, mert én is várom a Teféle gombás husidat! :)

Élvezettel csemegézem az összefoglalót, sok-sok jó recept van...
(A pöfit kóstold meg, itt sem szedik fel és nem tudják, miről maradnak le...)

Alíz, Erdélyből írta...

Hajnalka: köszönöm szépen! Kérek egy kis türelmet mig befejezem a VKF! összegzését, aztán átveszem a dijat és továbbitom.

Ms. Poppy: Gondolom, eddig már olvastad a későbbi összegfoglalókat is és már találtál többféle magyarázatot arra, miért is választottam eme rendhagyó módját az összegzésnek.

Trendo: majd ha rájöttél súgd meg nekem is. Lécci, lécci, lécci!

Réku: Igen, már a harmadik-negyedik-ötödik-sokadik. Fogalmam sincs hányadik, mert adott pillanatban elveszitettem a fonalat.

Duende: Igen! Elhavazódtam, mert ahelyett, hogy egyszerűsiteném az életemet egyfolytában csak bonyolitom, túlvállalom, aztán túlhajszolom magam és igy tovább. De, ami késik, az nem múlik, igérem, hogy a VKF! összegzések és a Kreativ blogger-dij átvétele és továbbitása után ama gombás husi lesz a legelső bejegyzés.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails