2009. augusztus 17., hétfő

Konyha-menedzsment II.

Amint ígértem a tegnap este, most van az, amikor "folyt. köv." és ott maradtunk el, hogy megsütöttem, "lebőröztem" és kicsumáztam 6 kg paprikát a zakuszkához, Mária néni megpucolt két kiló rókagombát. Elfelejtettem a tegnap mondani, de meg is lobbasztottam sós vízben, mert a rókagombának nagyon intenzív az íze és sötét leve ront a zakuszka aspektusán. Aztán csak úgy mellékesen eltettem hat üvegnyi málnakocsonyát és megmostam a zakuszkához, illetve paradicsomléhez szükséges üvegeket. Mindezt pénteken délután öt órától kb. este 11-ig, amikor aztán lefeküdtem.
Szombaton fitten és üdén reggel hétkor már ki is pattantam az ágyból és tíz óráig, amikoris már indulnom kellett Szárhegyre falunapi ünnepségre még megpucoltam a murkot (sárgarépát), a hagymát és a tököt, illetve újra megmostam az előző nap előkészített üvegeket, mert a lányom véletlenül beleszórt némi szójagranulátumot a frissen mosottakba, amikor éppen valami finomság után katlanérozott (kutatott) a szekrényben. Amikor visítani kezdtem, mondta túldramatizálom a helyzetet, hiszen szerinte mindössze ki kell borítani az üvegekből a beleszóródott "szójagranulátumokat" és már lehet is tölteni bele a zakuszkát. Végül is nem bántam a kis balestet, mert legalább elmondhattam neki az üvegek tisztaságáról és a befőzés sterilitásáról szóló elméletemet - úgy tűnt, meg is értette. Ha valaki kíváncsi rá, szóljon, közkívánatra szívesen kifejtem bővebben is - annál is inkább, mert az én kamarámban még nem penészedett meg, nem főtt fel egyetlen üveg eltett holmi sem, nem véletlenül - de most itt nem nyújtanám ezzel is a bejegyzést. Na, szóval ott maradtunk el, hogy Szárhegyre menés előtt megpucoltam a zakuszkához szükséges zöldségeket, a lányom megvagdalta a tegnap megsütött paprika és főtt gomba felét és újramostam az üvegeket. Aztán irány Szárhegy, ahol eltöltöttem kb. két órát, onnan autóstoppal haza és el egy másik rendezvényre, csak azután haza az otthonomba. Útközben betértem az aprózárba, ahol az aprózáros kislány épp a paradicsomokat válogatta, szép, nagy húsosak voltak egy kis hibával, ami miatt leárazták. Nosza megvettem mind az összes leárazottat, 12 kilónál több volt, s még vettem négy kilónyi sárgabarackot, mert úgy gondoltam a múltkor főzött barackdzsemem barackműfajban kevés télire és kell még egy kis lekvár is. Otthon aztán hozzáláttam a zakuszkafőzéshez, ami azért ment gyorsan, mert a hozzávalók nagyrésze már elő volt készítve, azonban hátra volt még a rengeteg paradicsom megpucolása. Szerencsém volt: Mária néni, a már említett szomszédasszonyom megint segített paradicsomot mosni, pucolni és darabolni. Nekem csupán a paradicsompasszírozón kellett átdarálnom miközben már főtt a zakuszka. Este tíz órára már üvegekben volt mind a zakuszka, mind a paradicsomlé, vasárnapra csak a barack maradt, aminek kifőzését úgy oldottam meg, hogy reggel megpucoltam és ledaráltam a barackot, hozzáadtam kevés cukrot és azzal felforraltam. Aztán a fazekat beraktam a kamarába a cementpadlóra estig, mert mint már említettem, vasárnap egész nap írnom kellett (vasárnap írjuk a hétfői újságot), aztán este egy kóstolás után még egy kis cukrot adtam hozzá és készre főztem. Rendre következnek a receptek is és azt kifejezetten jónéven veszem, ha megírjátok, melyik érdekel inkább. Egyébként a gombás zakuszka receptjét máris megtaláljátok a szétválasztós recepteket kínáló HTZ-klub blogomon - részletes leírás rövidesen következik itt.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails