2011. augusztus 10., szerda

Zöldbabszüret

Noha a fejlécen is egy hasonló fotó látható, gondoltam mégis írok egy bejegyzést, hiszen nem valószínű, hogy mindenki számára egyértelmű, ami ott látható, az saját termés. A Morfondír blogomon régebb írtam egy bejegyzést arról, hogy idéntől édesanyámmal kertészkedem. Nos, amint látjátok, kezd termés is lenni, aminek kimondhatatlanul örülök. A múlt hét végén többek közt zöldbabot szüreteltünk, de szépen fejlődik a cukkini és a karfiol is. Már van sárgarépa a gyérítésből és igazán szép a lombja a petrezselyemnek és a zellernek. A vöröshagyma (erdélyi vörös) szépen megnőtt, a dughagyma viszont kicsi maradt. A zöldbabból isteni leves készült - rövidesen beblogolom -, és tekintélyes mennyiség a fagyasztóba került. A karfiolból a lányom kérésére karfiolkrém lett, a sárgarépát és a zöldeket ételízesítőként hasznosítottam. A nagyobbik cukkinit elvitte a fiam, a kisebbiket a lányom egy hétvégi csíkszeredai kiruccanásra. A sárgarépa letört leveleit megették édesanyám tyúkjai, szóval nem veszett kárba semmi.

6 megjegyzés:

R. írta...

Az ételízesítődet - ha idén már nem is, a vizsgáim miatt - de jövőre elviszem és köszönöm :)
Izé, mármint a receptet :))

Névtelen írta...

Tetszik ez a vissza a kertészkedésbe történet. Őszintén bízom benne, hogy egyre többen lépnek rá a fékre és vesznek egy kanyart, hogy Kauflandék abbahagyhassák a génmanipulált szép gyümölcsök és zöldséges importálását. Légy EGÉSZséges!

Alíz írta...

Eszkimó: kapsz tőlem egy üveg ételízesítőt az idén. :)

Blue: igazából nem visszakanyarodás, csupán annyi, hogy idéntől aktívan kiveszem részem ebből a munkából. Egy évvel ezelőtt ugyanis még élt édesapám és volt, akivel közösen kertészkednie édesanyámnak, én csak a termésnek örültem. Idén viszont más a helyzet, édesapám hiányában kell a segítség a 74 éves édesanyámnak. Ráadásul élvezem is ezt a munkát. Kikapcsol...

Blogkonyha írta...

Annyira irigyellek, hogy kimész a karodon egy kosárral, és tele szeded mindenféle friss zöldséggel...Tudom van mögötte munka, de megéri! Én is csinálnám szívesen!

Alíz írta...

Illéskrisz: lényegében ugyanebből az indittatásból láttam hozzá a kertészkedéshez.

Adél írta...

Ismerem az érzést,milyen,amikor tele tömve hozod fel a kosarad a saját kertedből,tudod mit tettél bele. Imádom csinálni,régebb nem hittem volna.Talán öregszem?:) :O

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails