2011. augusztus 12., péntek

Tükörtojás a lányomtól


A tükörtojást és a fotót Antónia lányom készítette régebb azzal a kéréssel, hogy majd blogoljam be. Aztán egy ideig minden nap megkérdezte: "na, megírtad már a bejegyzést a tükörtojásról?" Mindig mondtam neki: "még nem, de azonban következik". Aztán egyszer kiböktem: "blogra mégiscsak komolyabb dolgokat illene kirakni". Mire kifejtette, tegyem csak ki nyugodtan, mert sokan örülnének neki, ugyanis ő tudja, sok olyan olvasóm is van, aki nem tud még egy tükörtojást sem elkészíteni. Nevettem az érvelésén, de a minap lehervadt a vigyor a képemről, amikor végignéztem egy filmet a YouTube-on, ami nagyjából arról szólt, hogy vannak emberek, akik nem tudnak egy borsófőzeléket elkészíteni, nem tudják, mi jár a palacsintába és mi a különbség a rántás és a habarás között. Nos, rögtön eszembe jutottak a lányom szavai és már nem találtam annyira "közönséges" ötletnek a tükörtojás receptjének beblogolását. Íme, Antónia tükörtojása, aminek elkészítését tőlem tanulta nem is emlékszem, mikor.

Hozzávalók: személyenként 1 tojás, pici olaj, só, bors.

Elkészítése: Az olajat egy serpenyőben felhevítjük, óvatosan feltörjük a tojást úgy, hogy a sárgája ne sérüljön, majd a forró olajba buggyantjuk. Sózzuk, borsozzuk, és fedő alatt néhány másodpercig pároljuk. Levesszük a fedőt és állandóan figyelve csak addig sütjük, amíg a tojásfehérje megkeményedik, de a sárgája továbbra is híg marad. Főzelékek mellé feltétként isteni, de sok zöldséggel önmagában fogyasztva is finom.
Figyeljünk arra, amikor a tojást a forró olajba buggyantjuk, mert égési sérüléseket okozhat, ha a kezünkre spriccol az olaj!

Az eMpszi táplálkozási ajánlása szerint húsnapon fogyasztható.

Jó fakanálforgatást!

8 megjegyzés:

Rita írta...

Alíz, megerősítvén lányod érvelését, tudok egy példát én is:
Ismerek olyan hölgyet, aki a puliszkát hideg vízbe tette főzni... :)
Igenis, legyen tükörtojás recept! :)

És, köszönet előre is az ételízesítőért! :D

martinelli írta...

Én is a lányodnak adok igazat. Az elején én is úgy gondoltam, hogy ugyan már, ezt a receptet mindenki tudja, nem közlöm, de aztán meglepődtem, mert nem igaz. Sokan visszariadnak, ha csak bonyolult, cifra dolgokat látnak, és ez így van a sütikkel is. Azok, akiknek nincs nagy tapasztalatuk inkább az egyszerű dolgokat kedvelik, ezért szerepel nálam annyi egyszerű recept. Én azokat is közlöm.
Szóval az eddigi állás:

Alíz - Lánya
0 - 2
:)))

Garffyka írta...

Megerősítem lánykád véleményét :) Anno ijfúkoromban kezembe került egy barátnőm receptkönyve, áradozott róla, hogy milyen remek. Na, abban a grízkása így kezdődött: menj ki a konyhába, vegyél egy lábast és egy fakanalat ...
Tőlem meg többen is kérdezték, miket főztem/főzök kisfiamnak, illetve a most 7 hónapos kislányomnak, mert eddig egyikük sem evett bébikonzervet. Pedig babaételt is nagyon egyszerű készíteni.

Az állás ezek szerint :))
0-3
:))

martinelli írta...

Húúúha, 0 - 3 az már valami :))

Alíz írta...

Rita, Martinelli, Garffyka: megadom magam, s a lányommal együtt 0-4 a lányom javára. :)))) De jó tapasztalat volt, fogok még feltenni ilyen egyszerű dolgokat.

4Gyerek írta...

Tükörtojás...imádom.
csak azt nem tudom, hogy ugyanazon módszerrel olykor miért ragad le, máskor meg nem.
A héten egy gyerkőc sem volt itthon, férj is 2 nap hiányzott. Na mit ettem? Na?
Tükörtojást.
Nekem sem jutott volna eszembe azt fényképezni blogolási céllal. Szóval ha innen nézzük, akkor 1:4.
DE! Mert a dolog itt nem ér véget. Ha már a rántást meg a habarást említetted. Férj a rántást még-még tudja, de a habarást nem. Meg a dinsztelést s a dunsztolást se. Ezer egyig keveri.
Kolisgurmannál láttátok pár hónappal ezelőtt a sok interjús videót? Érdemes megnézzétek ha eddig nem láttátok. Megdöbbentő.
Azok után az előbbit kiigazítva a dolgok állása máris 1:5. Minimum.

martinelli írta...

Helyes!!! :)))

alterego írta...

Egyszerű minden amit tudunk, ám vannak kezdők is. Kedves, hogy gondolsz rájuk is :-)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails