2011. július 2., szombat

Bodzaszörp


Mint a korábbi bejegyzésemben is említettem, Anett unokahúgom annyi bodzavirágot hozott, hogy bőségesen jutott bodzaszörpnek is. Mivel ilyet még soha nem csináltam, kapóra jött 4gyerek erről szóló bejegyzése. Azonban, mivel 4gyerek az én kis családomhoz mérten "ipari mennyiséget" állított elő, az adagot lecsökkentettem negyedére, és hogy megkíméljek néhány embert a számolástól, leírom a kisebb mennyiséget. Annál is inkább, mert kicsit módosítottam a recepten az eredetihez képest. Meg aztán, hátha lesznek olyanok, akik örülnek neki.

Hozzávalók: 30 bodzarózsa, 2,5 kg cukor, 1,5 l víz, 5 dkg citromsav, 3 db citrom, 1/2 kiskanálnyi befőzőpor.

Elkészítése: A másfél liter vízben feloldjuk a 2,5 kg cukrot és a citromsavat -, hogy hamarabb menjen kissé felmelegítjük. Egy nagy befőttes üvegbe beletesszük a bodzarózsákat és a karikára vágott citromot, úgy, hogy minden citromkarikának a levét előbb belefacsarjuk az üvegbe. Összekavarjuk, majd öt napig érleljük közben időnként megkavargatva. Ha kész, akkor gumicsővel leszívjuk és üvegekbe töltjük.

Akinek kételye támadna, hogy nem áll el, felforralhatja.

Jó fakanálforgatást!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails