2011. szeptember 28., szerda

Fokhagymás tejföl


Továbbra is kedvezve a számomra nagyon kedves, fiatal és kezdő "fakanálbajnok" olvasóimnak, folytatom a nagyon egyszerű ételek bejegyzését. A fokhagymás tejföl is ilyen, roppant egyszerű elkészíteni - olyannyira, hogy mások be sem blogolnák. De én igen, mert én, én vagyok és nem más, és a tükörtojásos bejegyzésem óta igyekszem a nagyon egyszerű ételeket is lefotózni, majd rendre beblogolni.

Hozzávalók: 1,5 dl tejföl, 1-2 cikk fokhagyma, pici só és bors.

Elkészítése: A fokhagymát megpucoljuk, fokhagymatörővel összezúzzuk és a tejfölhöz kavarjuk. Ízlés szerint sózzuk és borsozzuk, fogyasztásig hűtőben tároljuk. Húsok, grillezett vagy rántott zöldségek mellé adjuk szószként.

Tipp:

Aki a fokhagymát szereti lényegesen többet is tehet bele, lényegében ízlés szerint fűszerezzük fokhagymával is a tejfölt.

Jó fakanálforgatást!

7 megjegyzés:

4Gyerek írta...

azt azért hadd jegyezzük meg, hogy ízlések és pofonok ugyebár, akinek nem ige nem veszi úgy sem fel, de másoknak akár sokkal több fokhagymával is bejöhet. mint nekünk.
és kár, hogy ebben az órában azért ilyent nem illdomos kajálni, mert megkívántattad, én szeretem a fokhagymás tejfölet csak úgy magában is. igaz, akkor épp lájtosabban, nem tömény fokhagymaként.
ja,
tuningolni is szoktuk némi kecskéknek való alapanyaggal (zöldfűszer)

gondaanyu írta...

3 éve Sikaszón bementünk egy pisztrángos tóhoz. Kifoghattuk a halakat, háziasszony megsütötte és ilyen fokhagymás tejföllel tálalta. Isteni finom volt !
Jól teliettük magunkat.
Aztán az utastársaink egy útikönyvben azt olvasták, valahol a közelben cseppkőbarlang van. Nosza, irány a barlang !
No, olyan rettentő földúton mentünk, hogy megbántuk az összes megevett pisztrángot és tejfölt !
Mindezek ellenére, vagy épp ezért, a legszebb élményeink közé tartozik :)

Alíz írta...

4gyerek: sokszor megfogadtam már, hogy késő este nem blogolok. :))) Igazad van, mit iszunk? Jöhet bele akármennyi fokhagyma annak, aki szereti. Sajnos, nekem ez is sok, bár nagyon szeretem az ízét, a sok fokhagyma hirtelen leviszi a várnyomásomat és leszek rosszul tőle. :) Na, de most, hogy említetted, utólagosan beírom tippnek, hogy lehet azt lényegesen több fokhagymával is készíteni.

Gondaanyu: Sikaszó gyönyörű hely, tőlünk kb. 20-25 kilométerre van és igen, főleg grillezett pisztránggal isteni ez a fokhagymás öntet. :)

4Gyerek írta...

iszunk? mikor, hol és tényleg, mit?
pálinkát nem szeressem, sör párti vagyok, de persze bor is jöhet. részemről mutattam mennyi almabor van a pincénkben, szóval nálunk lehet abból.
Szereda, Gyergyó irányába, szívfájdalom, de mostanság nem megyünk. No, de találkozunk még, majd csak öblítünk valamivel, valahol, valamikor.

blogolni meg csak nyugodtan, bármikor. ;-)

Kati írta...

Sokat hallottam róla, de még sosem készítettem fokhagymás tejfölt, itt az ideje.

Alíz írta...

4gyerek: tudod, felénk úgy tartják, hogy hegy heggyel nem, de ember emberrel találkozhat bármikor. Majd egyszer talán mi is összefutunk. :)

Kati: bizony, Kati, itt az ideje. :)

Unknown írta...

Én mindíg a lángosra kenem.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails