2011. szeptember 24., szombat

Uborkasaláta télire


Nem tudom, ki, hogy van ezzel, de uborkát mindig szeptember-októberben teszek el. Igaz, hogy picivel drágább, mint a nagy uborkaszezonban, de mindenféle savanyúságnak az apró uborkát szeretem, és ilyenkor szezon végén lehet ezt vásárolni. Ezt a pompás uborkasalátát is apró uborkából készítettem, pontosabban az apró nagyobbjából. Nem saját recept, ugyanis 4gyereknél láttam úgy kb. jó egy hónappal ezelőtt ezt a pompás savanyúságot, a megjegyzésben jeleztem is neki, el fogom készíteni. Akkoriban ő arra volt kíváncsi, hogy újítok vagy sem a recepten. Jelentem, újítottam keveset. Először is a 4gyerek hatalmas mennyiségéhez képest ez amolyan miniadag, és kihagytam belőle a szemes borsot és a mustármagot, abból a megfontolásból, hogy véletlenül sem szeretek ráharapni ezekre a fűszerekre. Fűszer nélkül is pompás lett, finomságát pedig emeli, a saját termesztésű hagyma, amit édesanyámmal kettesben ültettünk, gyomláltunk és kapáltunk.
Hozzávalók: 3 kg uborka, 3-4 fej hagyma, 0,5 kg cukor, 0,5 l 9 fokos ecet, só, ízlés szerint, fél kiskanálnyi befőzőpor.
Elkészítése: Az uborkát folyó víz alatt megmossuk, majd anélkül, hogy meghámoznánk, legyaluljuk. A hagymát megpucoljuk, megmossuk és vékony karikára, félkarikára szeleteljük. A felszeletelt zöldségeket kisebb rétegekben egy mély tálba tesszük úgy, hogy alul uborkát, rá néhány szelet hagymát, majd a rétegek között ízlés szerint sózzuk. Amikor az összes zöldség a tálba került, rátöltjük a cukrot és az ecetet, majd egy tiszta konyruhával letakarva 12 órán át állni hagyjuk. Ez alatt az ecetben teljesen feloldódik a cukor. Ezután megszórjuk befőzőporral, összekavarjuk és tiszta üvegekbe szedjük, végül a salátalevet az uborkára öntjük.

Tipp:

* Aki szereti, tehet bele borsot, mustármagot és babérlevelet - én nem hiányoltam belőle.

Jó fakanálforgatást!

8 megjegyzés:

4Gyerek írta...

a borsot én sem egészben fogom jövőre beletenni, most is csak azért, mert őrült (!) nem volt itthon, szemesből őröltet készíteni nem volt kedvem, a dologgal baj van s a bajt kerülni kell alapon.
mustármagot én spéci szeretem.

a vöröshagymád pedig kimondottan tetszik, tiszta csupa mutatós lettek azzal az üvegeid.

majd egyszer próbáld ki pár kocka tormával (szárhegyiek közül bíztos valakinél akad), nekem annyira bejött az a plusz íz az ubisalátánál

Alíz írta...

4gyerek: a torma jó ötlet, ki is fogom próbálni, de a borsot és mustármagot továbbra is kihagyom. Isteni az íze semmi fűszer nélkül is. És köszi a recit, nagyon szeretjük. :)

4Gyerek írta...

Mézeskalácsnál ha nem láttam volna, akkor szegényebbek lennénk ezzel a salátával.

Vicuska írta...

De finom!!!

Névtelen írta...

Mustármag híján koriandermagot tettem hozzá - szuper lett! És nem tudom megvárni az őszt, muszáj készítenem pár üveggel, hogy késő őszre már legyen.

Alíz írta...

Névtelen: eszembe nem jutott volna, hogy koriándermagot tegyek ebbe a savanyúságba, de jó, hogy mondod, kipróbálom majd. :)

Teréz írta...

Nem tudom miért, nem lett elég a feltőtőlé, pedig 12 óránál többet hagytam.

Névtelen írta...

Tettél sót a rétegek közé?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails