2011. szeptember 24., szombat

Vegyes paprikasavanyúság


Ez is egy olyan savanyúság, amit már régebb beblogoltam, de mivel az akkori fotó nem tetszik és a leírás is eléggé rapszodikus, úgy döntöttem új fotót készítek és újra bejegyzem. Egyébként évek óta készítem és a családom kedvencei közé tartozik, idén ez már a második adag, mert az elsőből nem maradt télire. Mellesleg ennek a receptje is megjelenik hamarosan a Székely Gazdában. A recepten a régebbihez képest csupán annyit változtattam, hogy csökkentettem a cukor és az ecet mennyiségét, mert közben rájöttem, hogy kevesebb is elég.

Hozzávalók: 1 kg paradicsompaprika, 1 kg kápiapaprika, 1 kg zölpaprika, 4-6 db csípős paprika, 0,5 kg cukor, 0,5 l 9 fokos ecet, só, ízlés szerint, csapott kiskanálnyi befőzőpor.

Elkészítése: A többféle paprikát megmossuk, kicsumázzuk, majd falatnyi szeletekre vágjuk. Ahogy vágjuk a paprikát rendre egy mély tálba rétegezzük úgy, hogy alul kerül a paprika, rá a karikára vágott csípős paprika, majd a rétegek között ízlés szerint sózzuk. A műveletet addig ismételjük, amíg az összes paprika elfogy. Ekkor ráöntjük a cukrot és az ecetet, majd letakarva állni hagyjuk 12 órán át. Ezután a zöldségra szórjuk a befőzőport, összekavarjuk, üvegekbe szedjük és rátöltjük a levét.

Tipp:

* Ha nem szeretjük a csípős ízt, nyugodtan hagyjuk ki a csípős paprikát belőle.

Jó fakanálforgatást!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails